mandag 18. august 2014

Nedturen var en opptur i Åneskøl Opp

Det var ikke meninga, men i dag havnet jeg på en resultatliste - med tid! Jeg har sluttet å konkurrere på tid, men nå figurerer jeg altså i resultatlista fra Åneskøl Opp med en fullført tid i trimklassen. Hehe... det var chip i startnummeret - men det så ikke jeg der jeg etteranmeldte meg 5 min før start.

Jeg skulle til topps for å ta bilder av løperne som kom i mål, så da kunne jeg jo støtte arrangøren Feiring IL med å delta i trimklassen, uten tidtaking trodde jeg. Været fristet ikke til løping, så jeg var nær på å gi blaffen i hele greia, jeg viste jo at Bjørn H var det og tok bilder uansett.

Optimistgammeln alene ut fra start, med fotoapparat godt pakket inn i plast i sekken - og like før himmelens sluser åpner seg (foto: Bjørn Hytjanstorp). 

Jeg skulle jo trene, så jeg fikk meldt meg på i full fart, og tyvstartet litt for å rekke til topps i tide. Dermed fikk jeg også gleden av øsende regnvær de første 20 minuttene. Man blir ikke blautere enn gjennomblaut, og det ble jeg. Det ble mest gåing og bare litt jogg på de 480 høydemeterne fra Mjøsa nedenfor Feiringklinikken til toppen av Årneskollen. Bena kunne klart mer, men pusten ville bare ikke. Jeg kom meg opp på 50 minutter og 9 sekunder, det stemte bra med hva jeg hadde forventet, og jeg hadde noen få minutter til å klargjøre fotoapparat før eliten kom.

Det ble etter hvert folksomt på toppen...
 
Reportasjen min på kondis.no:

Nedturen fra toppen var dagens opptur for min del. Det startet rolig, inklusive litt fotografering, men gradvis slapp jeg på mer og mer nedover - og for første gang på evigheter fikk jeg litt følelse av fart. Jada, det var bratt nedover, men gøy likevel i de snaue 27 minuttene den gradvis raskere nedoveroppturen varte. Rart å tenke på at jeg som 58-åring løp opp her på 34:55 - i en øvelse som klart var min svakeste! Sånn er det bare, vi får trimme med den formen vi har.

Ellers var det som alltid i slike sammenhenger hyggelig å prate med masse kjentfolk - de var det mange av her også. Det ble forresten en opptur til på kvelden da LSK slo VIF 2-1 !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar