søndag 23. juli 2017

Møkster Maraton må vente til 2018

Teten på an Nautisk maraton kommer gjennom

Midt i årets hektiske "Stolpejaktsesong" hadde jeg også avsatt tid til Møkster Maraton om to uker (5. august). Det var ikke fordi jeg hadde planlagt å gjenoppta løpskarrieren, men rett og slett fordi jeg hadde blitt invitert som årets "Årets hedersgjest".

Det er selvsagt noe jeg er stolt av og glad for, men denne helgen ble det klart at jeg må vikariere som kondis.no-redaktør i den aktuelle perioden. Det lar seg ikke kombinere med å reise bort i tre dager. Dermed har jeg allerede lagt Møkster Maraton 2018 inn i kalenderen... for dette skal jeg ha med meg! ...og dersom formen er brukbar stiller jeg vel opp på ultradistansen (63,3 km), til en miks av gang og jogg i mange timer.

Løpet arrangeres på vesle Møkster i Austevoll kommune. Øya har 62 fastboende mennesker, og ligger en liten båtreise unna Bergen. Med litt kreativ løypelegging har man klart å lage en 4,2 km lang løype som maratonløperne løper 10 ganger og ultraløperne 15 ganger.

Bildet er fra et tidligere løp, på kortdistansaen "Nautisk maraton" (4,2 miles). Foto: Peter Tubaas

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar