lørdag 10. desember 2016

18 lette kilometer i hyggelig selskap

Bildet: Helge Reinholt, Kent Hertaas, Marita Hernandez og Gammel'n var dagens RUK-firkløver.


Det er 8 dager igjen til ChampagneUltra, og alt tyder på at snøen uteblir i løypa på Sessvollmoen. Dermed der det også klart at løypa kuttes for å unngå tre kilometer med sammenhengende isdekke. Jeg tok med merkebånd og merket en ny løype som kutter fra 1,8 til 6,2 km i 10'ern, slik at det nå blir en runde på 6,3 km. 8x 6,3 km blir 50,4 km og i praksis likt med originalen på 5x 10,1 km.

Helge - som er på Romerikebesøk - var tidlig ute, og ble med på merkinga. Etterpå ble også Marita og Kent med på to runder i 6,3 kilometeren (Helge/Marita i pulje 1, Kent/meg i pulje 2) og senere plusset Helge på ytterligere to runder. Det er en del is også i den avkortede løypa, men Kent klarte seg greit uten pigg. Det ble glattere senere da det kom noe "isregn".


Kent er klar for løpetur i tåka...

1,5 km ut i løya ligger det fortsatt tre grantrær over løypa. I-off på Sessvollmoen skal prøve å få de fjernet før ChampagneUltra. Kent passerer greit på skulderen ved siden av løypa - så man taper uansett ikke mange sekunder.

De som er mykere og yngre enn Kent og meg kryper kanskje under (?)




Helge på facebook: - Ble fem runder, og jeg koste meg hver meter på stille, fine skogsstier. Eller som vi sier i Telemark: Eg gørrkosa meg. Ble glatt over alt på siste runden da regnet kom. Lengste jeg har løpt siden juni og bør forhåpentligvis ha trent tålmodig nok så kroppen tåler fem mil neste søndag. Gleder meg stort, for det er helt topp å løpe her, og vi skal vel lete lenge for å finne et terrengultraløp fritt for veier, bare flotte skogsstier, fritt for insekter, pollen og høy varme, med herlig variert, slyngende profil, der man nesten hele veien kan løpe to i bredda. Topp løype og topp innsats, Olav!

18 lette kilometer
For min egen del ble det nesten 18 kilometer, alt i svært rolig fart. Jeg trives ikke så godt i kaldt vær, 0 grader er kaldt vær, så da var det greit å løpe rolig. Det er alltid hyggelig å skravleløpe med Kent, men neste helg får han ikke vært med - da er han opptatt med noe mye viktigere.

Hvis jeg får kabalen med klargjøring til ChampagneUltra til å gå opp, skal jeg ikke ha problemer med 50 km dagen før dagen.  Jeg får etterlyse litt mer hjelp.

Her er Helge nederst i Helge-bakken, oppkalt etter han selv. Med forkortet løype må deltagerne i ChampagneUltra opp her 8 ganger i steder for 5 ganger - det jubler Helge for.

Slik ser en perfekt sti ut, sier Helge om dette bildet. Han sikter da til både underlag og merking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar