onsdag 15. november 2017

Stolpejaktabstinens reddet av 33 ulike stolpetyper

Årets stolpejakt er slutt med tre unntak (Bærum, Sarpsborg, Fredrikstad) - og stolpejaktabstinensen presser på. Hva i all verden gjør man på tur dersom man ikke jakter stolper? Jeg jaktet stolper!

På en times tur på Årnes i dag - mens noen prøvde å få orden på DAB-adapteren i bilen min - gikk jeg en liten runde for å se om jeg likevel fant noen stolper. Joda, det er jo stolper over alt! De har verken QR-kode eller tallkode, men de har den fordelen at de står der hele tiden - og de gjør jo nytte for seg, i alle fall de fleste av dem.

Det var en ganske grå vinterdag selv om det var kommet litt snø, så bildene er ikke all verden, men her kommer mine 33 stolpetyper unnfanget på dagens lille spasertur - i alfabetisk rekkefølge:

Barn-leker-stolpe

Brustolpe

Brøytestikkestolpe

Elskapstolpe

Fartsdemperstolper

Fartsgrense-opphevet-stolpe

Flaggstolper

Gangveistolpe

Gjerdestolpe

Hagelyktstolpe

Hold-til-høyre-stolpe

Hundeposestolpe

Ikke-i-bruk-stolpe

Inngangsstolper

Kumlokkstolpe

Litt-av-hvert-stolpe

Lyktestolpe

Nettinggjerdestolpe

Postkassestativstolpe

Redningsstolpe

Skråstolpe

Stakkars stolpe

Stillas-stolpe

Stål-P

Sykkelstolpe

Telefonstolpe

Terrassestolpe

Til-togene-stolpe

Togstrømstolpe

Trafikkskiltstolpe

Turveistolpe

Tvilingstolpe

Vegskiltstolpe

1 kommentar: