fredag 30. juni 2017

Stolpejakt og presseoppslag

Faksimilen over er fra Nationen - som hadde oppslag på Stolpejakten denne uka. Bildet er et jeg tok på Venabygdsfjellet i fjor.


Stolpejakt får stadig større oppmerksomhet i norske medier, og med mange titusener deltagere er det kanskje ikke så rart. Det er litt artig å være involvert i noe som vokser så raskt og er så kjernesunt som stolpejakt.

Det er bare gøy med presseoppslag:
NTB's Kjersti Busterud intervjuet meg for et par uker siden, og denne saken har vært på trykk i mange medier allerede, f.eks i Oppland Arbeiderblad: Norge rundt på stolpejakt (se bilde til høyre)

Romerikes Blad hadde NTB-artikkelen over to sider i forrige helgebilag. Det er dels en artikkel om stolpejakten - og dels om stolpejeger Olav.

Denne uken har jeg vært på tur med min egen sjef og ansvarlig redaktør i Kondis, som har laget er stort stolpejaktintervju som kommer i augustnummeret av Kondis.


Romerike Blads oppslag i forrige helgs bilag.


Her har sjefen, Marianne altså, foreviget stolpejegeren i Brandbu - der vi var på 3,5 timers stolpejakt-tur sammen.

Og her er sjefen! ...og journalisten for anledningen.

Stor oppmerksomhet over alt
Tidligere har jeg vært vant med at "alle" vil snakke med meg om ultraløping, men nå er det stolpejakt venner og kjente og tilfeldige vil vite mer om. Nå er ikke stolpejakt et fremmedord lenger - og sammenlignet med f.eks. tradisjonell turorientering har jo stolpejakten med sitt konsept favnet utrolig mye videre.

Får jeg muligheten til å prate om stolpejakt og bidra til at enda flere oppdager denne lavterskel trimformen, så er jeg mer enn klar. Senest i dag var det en klubb som vil starte opp med stolpejakt og ha meg med i et planleggingsmøte - og selvsagt vil jeg stille opp på det.

Hva er stolpejakt?
Klikk på linken ovenfor og få svaret.
Der finner du også link til mine 82 stolpejaktblogger 2014-2016 (4642 stolper) med masse bilder. Link til årets turer finner du nederst i årets bloggsaker fra stolpejakta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar