tirsdag 25. november 2014

"Rusken-aksjon" i Sessvoll-10'ern

En pose full med gamle merkebånd + litt til ble dagens Rusken-aksjon i Sessvoll-10'ern.
 
Åpne fellestreninger søndager 11:00
Det nærmer seg klubbens første fellestrening i 10-kilometersløypa ved Sessvollmoen, det skjer førstkommende søndag kl 11:00. Jeg er spent på responsen fra medlemmene i Romerike Ultraløperklubb og på om det dukker opp noen andre løpervenner etter "annonsering" på Facebooksiden min.

Gjennom vinteren har jeg invitert til 13 slike søndagstreninger... men ansvaret for organiseringen er delt med flere. Hvis noen ikke-medlemmer leser dette og har lyst til å bli med, så er de selvsagt velkommen. Jeg regner med at noen løper en runde, noen to og noen tre runder. Mer info finner du på klubbens treningssider.

Nyttårsaften blir det ultraløp i samme løypa, da er det klart for Romerike50- Champagneultra, mer om det i senere blogginnlegg.

Gutta boys etter treningsturen i 0 grader, men ellers fint vær.

15 kilometer sammen med Bjørn
I dag var jeg en runde i 10-kilometersløypa (+ litt til) sammen med Bjørn Hytjanstorp for å fjerne en god del unødig merkebånd som henger langs løypa og som kunne skapt forvirring for de som skal finne fram på egenhånd, men mest av alt er det stygt med slike plastbånd som ikke ryddes vekk etter bruk. Vi fjernet alt annet vi så enn den permanente merkinga, den reneste "Rusken-aksjonen".

- Sukk; jeg skulle ønske flere ryddet vekk merkebånd etter seg. "Da jeg var ung" var merkebånd laget av krepp-papir - og de ble borte av seg selv. Slik er det ikke i dag med plastbånd!

Det passet greit med et slikt jogge/stopp-opplegg i dag, dagsformen var bare "sånn passe". Jeg er fortsatt trøtt og har ikke funnet tilbake riktig døgnrytme etter helgens arrangement på Bislett. Skravleformen er derimot på topp når Bjørn og jeg trener sammen. Etter turen i Sessvoll-10'ern la vi på 5 km i en av de andre løypene til tross for at Bjørn vrikket foten mot slutten av 10'ern. Det var en hoven fot han reiste hjem med.

Etter 10'ern startet vi på 8'ern, men pga vrikkefoten til Bjørn ble det redusert til en 5'er.

Bjørn er klar til å fortsette joggeturen...

Slik så det ut på Edmondo...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar