onsdag 6. april 2016

Klart for turorientering i Låveggåsen

Bildet er fra ei furu som har gått sine egne veier like ved skytebanen på Skøimåsan.

Brutter'n er "sjef" for postutsetting til turorienteringa i Nes O-lag - jeg er en glad medhjelper.

Det er ikke så store jobben; 10 detaljer som skal fastsettes og poster plasseres ut i terrenget ved Brårud (Vestre Fenstad). I dag sjekket jeg de detaljene jeg hadde plukket ut og hang ut merkebånd der jeg senere skal henge opp postbøttene.

Syv av de ti ble som jeg hadde planlagt, tre ble lagt til nærliggende detaljer der kartet ikke stemte 100% med terrenget eller det ikke var noe egnet sted å henge opp posten.

Jeg hadde ventet mye mer snø - og var forberedt på mye tung snøpulsing, men det var nesten helt snøfritt i Låveggåsen og områdene rundt Brårud. Men, det var vått - og det er et ganske tungt terreng med høy lyng og myk bunn.

Gråværet vi har hatt de siste dagene tok en pause, og plutselig hadde jeg sol og fint vær på den drøye timen jeg var i skogen.

Det går sikkert ikke mange dagene til jeg også henger opp postbøttene - selv om turorienteringsåpninga ikke er før om 3-4 uker.

Nedenfor kan du se røde merkebånd der postene 21-30 i Nes Tur-O 2016 skal henges opp.











 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar