fredag 28. oktober 2016

Høstblot for 17. gang


I går var jeg på "høstblot" i Skogkarenes Klubb Romerike for 17. gang. Det er alltid like hyggelig å treffe gamle orienteringsvenner, og i denne forsamlingen er jeg ung! Snittalderen på de 56 medlemmene er 72,8 år og 32 av dem har vært medlem lenger enn meg.

Jeg har bare vært en av skogkarene siden årtusenskiftet, men halvparten av tiden har jeg vært med i "skogrådet" der jeg har rollen som "løpsmester" og også er SKKs "vevtråkler". Vi møtes stort sett to ganger årlig, til sommerblot og høstblot, det høstblot er skogkarenes årsmøte.

De siste årene har blotplassen vært i Fenstad, så i går hadde jeg først jobben med å merke veien til blotplassen ved Nes skianlegg, deretter sette ut løypa som "ferskingene" skulle testes i, og til slutt tilrettelegge ei Quizløype for skogkarene med helt håpløse spørsmål.

Det var noen fine timer med grilling, quiz og hyggelig prat før solnedgang - og 50% frammøte er slett ikke verst. Alle kjenner alle, likevel er det mange jeg nå bare ser på disse blotene. Etter skogrådet som foregikk i bållyset etter mørkets frambrudd trakk vi innendørs til mer prat og gryterett. Rett og slett en veldig hyggelig kveld!



Magne, Juul Sverre, Nils, Alf, Jan Erik og Kjell var 6 av de 26 på høstblotet.

Her ser vi i tillegg Per Kåre, Arne Christian, Amund og Hans.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar