mandag 30. juni 2014

Arytmi og intervalltrening

Etter et par tilfeller med arytmi forrige uke var jeg tilbake i brukbar treningsmodus. Lørdag testet jeg igjen 4x4 i "intervallbakken" min (se bildet) på Vormsund... og det gikk overraskende bra - og både lettere og raskere enn da jeg sist var i bakken for en måned siden, men pulsen var aldri over 140.

I går ble det litt intervall med stående tråkk på spinningsykkelen (15x 30/30)... og i dag var det intervallbakken i Tesiåsen som sto for tur. Planen var 4x4 i dag også. Først et rolig drag der jeg gikk fort hele bakken etterfulgt at et tøffere drag der jeg jogget en hel del. Puls på toppen litt over 140 - men et stykke på nedtur smalt pulsen opp i over 150. Shit... arytmi! Jeg tuslet skuffet tilbake til bilen, og selv om rytmen ganske snart var i sinusmodus igjen var dette en skuffelse.

Sitter med +/- 50 i hjertefrekvens når jeg skriver dette, og grubler litt på årsaken til arytmiproblemene. Treninga var ikke spesielt hard, bena føltes helt OK - jeg var ikke veldig sliten. Jeg får prøve å lære av egne erfaringer, men at jeg 1. juni sluttet med Cordarone (forebygger hjertetytmeforstyrrelser) kan være årsaken, siden jeg da ikke "bremses" på samme måte som før - og altså selv må være brems. For lite oppvarming kan være en annen årsak.

Hyggeligere forstyrrelser enn arytmi var lørdagens besøk fra Karin&Petter, MaiBritt&Knut.
Gode venner får man aldri for mye av! (Neida, jeg var sjåfør!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar