onsdag 2. juli 2014

Sykkelbyen Jessheim

Målrettet arbeid og egen sykkelstrategi med plan for skilting, sykkelparkering og etablering av sykkelfelt i kjørebanen er noen av grunnene til at Jessheim i 2010 ble utnevnt som en av sykkelbyene i Akershus.

I dag var jeg på et kort arrangement utenfor Ullensaker rådhus på Jessheim der "Sykkelbyen Jessheim" delte ut premier for forsommerens sykkelrebusløp. Ordfører Harald Espelund representerte byen og jeg representerte Kondis.

Etterpå la jeg ut en sak på kondis.no: Kondis støtter Sykkelbyen Jessheim
1. juni var jeg sjøl med på sykkelrebusløpet da jeg syklet innom alle postene (71 km) på en kveldtur:
"Nå må du få opp farten" sa kjerringa som suste forbi meg!

Det blir nytt sykkelrebusløp i perioden 15. august til 12. oktober. Da blir det kanskje en ny fin langtur rundt i Ullensaker på sykkel for kondissyklisten (?)

Arrangør, ordfører og presse...

Vinnerfamilien sammen med ordfører Espelund.

Mia (7 år) vant sykkel

Denne fine bysykkelen er en av premiene på neste sykkelrebus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar