tirsdag 29. juli 2014

Mitt 24-timersløp - fra sidelinjen

Marit ser litt skeptisk bort på løpslederen.... "har'n kontroll tro"?

Romerike Ultrafestival er historie - og som den mest subjektive av alle tillater jeg meg å si at arrangementet var vellykket. Ingen fikk heteslag eller brant opp i varmen, men det var kanskje bare flaks.


Bildet viser en av deltagerne som jevnlig brukte "overrislingsanlegget" vårt.
Bakenfor ser vi svamputdelingen.

Mens andre løp og gikk i 6, 12 eller 24 timer var andre av oss opptatt av at løperne skulle få en fin konkurranseopplevelse på Jessheim friidrettsstadion. For mange av oss arrangørene varte konkurransen betydelig lenger enn for løpene, da er det veldig hyggelig å få så mange og gode tilbakemeldinger både på arenaen, på Facebook og ellers.

I slike intime løp som et ultraløp tross alt er tror jeg deltagerne er veldig bevisst på jobben som ligger bak. Det er nok ikke slik at alle som løper Oslo Maraton tenker på akkurat dette... hva som skal til for at de skal ha en fin dag og fin konkurranseopplevelse. Det er jo så enkelt som at uten ildsjeler og arrangører blir det ikke noen konkurranser heller.

Løpsdagene med rigging fredag, konkurranse lørdag og søndag og nedrigging ble velsignet med det flotteste sommervær en solbader kan tenke seg, men kanskje litt overdrevent varmt for arrangører og løpere. 19 av de 86 påmeldte holdt seg hjemme, kanskje de var på badestranda i stedet (?). Det er for øvrig en luksus å være leder for en klubb og et løp med så fantastiske medarrangører som jeg har i Romerike Ultraløperklubb.

Tre av arrangørene på mat- og drikkeservicen
som løperne kom innom for hver 600 meter:
Marianne, Håkon og Helge.

At "heltene" mine Bjørn Tore Kronen Taranger og Hilde Johansen vant 24-timersløpet som også var årets NM i 24-timersløp var hyggelig. De løp henholdsvis 231 og 176 kilometer i varmen, imponerende. Ekstra imponert var jeg også av toerne, evigunge (61 år) Lars Dørum som løp 222 km og Ragnhild Audestad som perset med 163 km.

Joda, alle som løp 6- 12 og 24-timers denne helgen var helter, og etter arrangementet la jeg ut to saker på kondis.no:
Ninette Banoun og John Lund vant Romerike 6-timers
Ultrakongen av Norge slo til igjen - femte NM i ultraløp på rad

Bjørn Tore
 
Hilde
 
Lars og kona Wenche
 
Ragnhild og Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar