fredag 12. desember 2014

Min første influensavaksine

Jeg kan ikke huske at jeg har hatt en skikkelig influensa noensinne, men forkjølelser har jeg jo hatt - selv om det ble mindre av det når barna var ute av redet. Det er snart to år siden forrige forkjølelse, fire år siden nest-siste. Barndom med ørebetennelse og mange voksenår med bihulebetennelse har plaget meg mer.

Men nå har jeg altså fått min første influensavaksine. Jeg har havnet i kategorien for "de som anbefales å ta influensavaksine" - og snart er jeg inne på to kategorier men slipper vel med en vaksine. Nå var det altså kategorien "Barn og voksne med hjerte-/karsykdom" som puttet meg i sprøytekøen, og til neste år er det i tillegg "Alle fra fylte 65 år".

Det hele var over på fire sekunder, men jeg fikk jo samtidig anledning til å bli bedre kjent med min nye fastlege  og han med meg. Litt prøver og annet fikk vi også tatt, og blodtrykk 133/75 var absolutt godkjent. Trening tror jeg ikke han har så mye greie på, så treningsrelaterte hjertespørsmål får jeg ta opp med spesialisten jeg skal til kontroll hos på nyåret.

Kondisbutikken
Heming er tilbake fra ferie, så tiden som redaktør for www.kondis.no er over for denne gang. Det er jo bra, for de siste dagene har det vært travel innspurt med klargjøring av den nye webshopen til Kondis. Siden i sommer har jeg jobbet med å finne aktuell logistikkpartner og noen til å drifte webshopen til Kondis. Valget falt på Klubben AS på Flisa som også drifter "Idrettsbutikken" for mange særidrettsforbund. De skal nå drifte butikken vår og også ha ansvar for lageret og alle øvrige utsendelser for Kondis.


Jeg er fornøyd med resultatet, og i løpet av de neste 24 timene åpner www.kondisbutikken.no
for handel på nettet med idrettsbøker, kondisutmerkelser, treningsutstyr og mer.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar