tirsdag 16. desember 2014

Trim i vinterlandskap


Noen dager er bedre enn andre - også i vinterhalvåret, og da tenker jeg på treningsturer utendørs. Jeg sto sent opp i dag, men sola skinte ute - det var bare å finne fram joggesko og løpstøy og legge i veg!

Det ble 13 herlige kilometer i 1 minusgrad, 3-4 cm nysnø på bakken og lav desembersol. Det er slike dager det er godt å kjenne at formen er OK, at man kan nyte naturopplevelsene selv om pulsen er tresifra.

Selv om jeg syklet en hard spinningøkt i går kveld ( 3x5x 60/60 stående tråkk), var kroppen samarbeidsvillig i dag. Dessuten skulle jeg jo "bare" teste ultrakonkurransefart, den siste testen i denne omgang - og med 50/50% gang/jogg. På 13 kilometer veg fikk jeg 7:16 pr km på denne 50/50-mixen - som nok blir det jeg velger på neste års ultraløp. Intervallene varierte fra 30 sekunder til 3 minutter, lik tid på henholdsvis jogg og gang.

Bildene nedenfor fra dagens tur bevitner jo at det ikke er så verst fint her på Vormsund en vinterdag med sol:

Vinter annenhver dag... i dag var det altså vinter igjen - og sol!

Fra evja 50 meter hjemmefra...

Der elvene møtes (Glomma og Vorma) nedenfor kirkeruinene.

Alléen i Ullershovvegen.

Furua i Ullershovvegen.

Fotograf med laaaaange ben.

Løpeskritt i nysnø.

Stemningsbilde mot Åvol gård.

Motsols.

Kornbygda Nes på sitt flotteste vinterstid.

Klokka er 14:30... solnedgang!!
Heldigvis er det snart vintersolverv.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er nettopp slike vinterdager jeg elsker! Heldige deg som kan nyte dem slik midt i uka!

    SvarSlett
  2. Ja, heldige meg. Etter en måned i 100% jobb har jeg nå bedre tid på dagtid igjen (jobber bare 40%). Nå straks blir det er tur til Feiring i sola...

    SvarSlett