tirsdag 24. mars 2015

Opptur på landevegen

Etter en vinter med daglig trening, men lite omfang, var det fint å få lagt inn litt mer mengde på helgens klubbsamling i Stavern. Umiddelbart opplevde jeg også en opptur med tanke på løps(jogge)formen.

Bena kjentes tunge ut på gårsdagens spinningøkt, men i den 12 kilometer lange Ringsbyrunden i dag ble det klar ny pers... 1:11:54 mot 1:18:17 for en drøy uke siden. Det er en ganske kupert løype med halvparten på grus, og jeg gikk i motbakkene - men avsluttet med 4 km i litt under 5:30-fart.

Tidligere på dagen hadde jeg vært hos fastlegen til rutinesjekk etter forrige måneds besøk hos hjertespesialist, men nå gidder'n ikke kalle meg inn mer: "Hjertepasienten" har så bra blodtrykk og andre verdier at nå fikk jeg selv velge når jeg ønsket en ny konsultasjon. Håper det blir lenge til behovet dukker opp.

Jeg har uansett ikke noe behov for å teste farten utover det som oppleves behagelig... men med økt løpsmengde og litt vektreduksjon skal det vel bli mer fart likevel. Ultralang utholdenhet har førsteprioritet.

Denne uka var det min tur til å skrive "kondiskommentaren igjen. Jeg valgte et av mine yndlingstemaer Turistjogg og stolpeposter på kveldens innlegg.

Årets første hestehovbilde hjemmefra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar