søndag 12. april 2015

Helt OK "fartstest" i Golfbanerunden

Bildet er fra Golfbanerunden

Selv om jeg ga meg med krampe etter 45 kilometer terrengløping sist fredag, var jeg ikke spesielt sliten dagene etter. Men... det var travle dager som inkluderte hyggelige middagsselskaper hos både broder'n og junior, så de to dagene ble det 30 og 45 minutter spinning som eneste trening.

I dag kjentes bena lette og fine, så jeg la inn en liten fartstest i Golfbanerunden der jeg har 27:36 (okt-2014) som best etter hjerteoperasjonen. For et par uker siden løp jeg på 27:51, men i dag ble det 26:10 og en bekreftelse på at formen blir stadig bedre. Jeg presser meg langt fra maks, men slik at jeg blir skikkelig andpusten i alle fall på slutten.

Golfbanerunden er 4,7 km med halvparten grus og ca 100 høydemeter. Oppvarmingsrunde på 30:47 (6:32 min/km) og testrunde på 26:10 (5:32 min/km) røper at jeg godt kan stille opp i løpskonkurranser i aldersklassen, men jeg har ikke lyst til å presse meg mer enn jeg gjør. Farten er ikke viktig, det er mer en indikator på formen. Selv i dag la jeg inn seks korte gåpauser i motbakker på testrunden.

Det blir travelt hele den kommende uka med forberedelser til årsmøte i sameiet og Kondis landsmøte i Fredrikstad, men litt trening hver dag har jeg jo planlagt - og treningsuka for meg ser da ut som nedenfor. Inkludert en langtur etter landsmøtet på søndag blir det likevel 8-9 timer totalt.

Mandag: Styrketrening på Spenst Årnes, 30 min styrke / 30 min mølle
Tirsdag: Langtur terreng, 60-90 minutter Tesiåsen
Onsdag: Intervall mølle på Spenst Årnes, 5-6x 3:30/1:30
Torsdag: Sykkel (ute) eller spinning, 45-90 min
Fredag: Fartslek i terreng, Fredrikstad, 60-90 min
Lørdag: Joggetur Fredrikstad, 30 min
Søndag: Langtur terreng Fredrikstad, 2-3 timer

Det er ingen langtidsplanlegging med treninga mi, men hver søndagskveld setter jeg opp en plan for uka etter tilpasset gjøremål og fysisk form - og med innpass av helst både styrke, intervall og langtur.

Jeg bare ta med dette bildet av kattungene som Jannicke og Ole har hjemme.... fint minne om en hyggelig gårsdag med kjempegod middag, første møte med Jannikes foreldre, og ytterligere selskap av Lilo (hunden) og kattene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar