lørdag 6. juni 2015

Det ble ikke "Lysefjorden Inn" på meg....

Det er skuffende, men det har ligget i kortene noen dager. Jeg starter ikke i ultraløpet "Lysefjorden Inn" i morgen tidlig. Men, jeg befinner meg i Sandnes - og jeg reiser inn til Lysebotn for å ta bilder og lage reportasje til kondis.no.

Hvorfor?
Jeg har slitt hele uka med en kranglete mage som kan minne om en forkjølelse på gang...irritasjon og "kiling" øverst i magerota og tørrhoste. Likevel ikke bronkitt eller real forkjølelse foreløpig... tror jeg. Med hjertehistorikken tar jeg ingen sjanser og velger å avstå fra konkurransen. Det satt langt inne å sende melding til løpsleder Willy Steinskog, som jeg skulle sitte på med til start, om at jeg "bare" ble reporter...

Jeg går glipp av dette kombinert med startnummer,
men håper å få med litt heftig natur likevel i morgen.
Bildet er fra fjorårets løp (foto: Stig Pedersen).

Bena og kroppen ellers kjentes OK ut på løpeturer mandag, tirsdag og onsdag, men det var altså noe som murret....  Både i går og i dag gikk jeg en rask tur her jeg er på familiebesøk i Ganddal rett utenfor Sandnes. Det var først på dagens tur jeg bestemte meg endelig for ikke å stille opp i Lysefjorden Inn. Dersom ståa er uendret år jeg kommer hjem etter helgen får jeg ta en visitt hos fastlegen, og forhåpentligvis er jeg klar til UltraBirken. Dersom jeg hadde løpt Lysefjorden Inn hadde nok UltraBirken utgått - så fortsatt kan jeg klare 1 av 2. Og skulle jeg ikke bli klar til UltraBirken får jeg bare stille siktet inn på Hof 7-toppers 8. august og UltraVasan 22. august.


15 bilder fra Stokkelandsvannet Rundt der jeg hadde en fin tur i ettermiddag:

Imponerende skilting av turveier!














Harald Herredsvela,
ildsjel/æresmedlem i Ganddal IL, svanevenn og orienteringsløper

4 kommentarer:

  1. Det var synd, men tipper du får en fin (og lang) dag som reporter også!
    Håper vi sees til start neste helg!

    SvarSlett
  2. Ja, Christian
    Dette økte definitivt oddsen for at det blir start i UltraBirken.

    SvarSlett
  3. Olav,

    Får du anledning så løp alene fra der blåstien starter ved Heiatjønn og til Songesand.
    En fin løpetur på 22 km som inneholder det fineste av det nordsiden av Lysefjorden kan by på. Les mer her: http://jannicke-athletics.blogspot.no/2013_07_01_archive.html

    SvarSlett
  4. Hei Jannicke
    Jeg husker godt bloggingen din fra Lysefjorden, og planene om løp Lysefjorden Rundt. Når jeg ser tiden løperne bruker på nordsiden av vannet kunne hele runden blitt en fryktinngydende tur...

    På denne turen rakk jeg bare å følge Lysefjorden Inn i området mellom siste matstasjon og mål i Lysebotn. Fikk med mye heftig natur, men ikke noe terrenget du nevner. Da jeg snakket med Tom Erik som vant Lysefjorden Inn i går, nevnte også han spesielt det fantastiske flotte partiet før Songesand - løpets absolutte høydepunkt sa han.

    SvarSlett