søndag 4. september 2016

Trysilhelg med søskenbarntreff og toppturer


Søskenbarntreff

Flere av oss har hatt planer om dette tidligere, men det var først i år det ble en realitet med søskenbarntreff i Skogbyslekta (Løten), dvs etterkommere etter mine besteforeldre Mina og Edvard Skogby på morssiden. Mor var en av 15 barn, jeg er en av 54 barnebarn. Nå er det bare tante Ragnhild igjen av barna, mens 40 av barnebarna i alderen 48 til 87 år fortsatt lever. 25 av oss, de fleste med ledsagere, og tante Ragnhild møttes denne helgen på Radisson Blu i Trysil. Det var en flott samling og det var gøy å hilse på mange søskenbarn jeg så for første gang. Om tre år er det planer om et nytt treff, det har jeg tatt ansvar for å organisere. Jeg gleder meg allerede.

Ultraløp

Tilfeldighetene ville at det akkurat denne helgen var både motbakkeløpet "Trysilfjellet 1132 opp" og "Trysilultra'n" på 54 km. Jeg kunne glede meg over seire til klubben i både kvinne- og herreklassen i ultraløpet: Didrik Harmansen og Margrethe Fjetland vant Trysilultra'n - og fikk heiet på og pratet med begge.



Toppturer

Selvsagt måtte jeg på topptur selv. Fredag ettermiddag, like før motbakkeløpet, fikk jeg med Reidun på tur til toppen.

Lørdag ettermiddag tok jeg en ny tur alene før middagen. På denne andre turen brukte jeg 55:05 oppover (gåing, 675 høydemeter, 4,3 km) og 29:29 nedover (løping der det var mulig). Jeg sliter jo med pusten i bratte motbakker - her var det snitt stigning på 16-17% - men bena klarte seg bra. Nedover var det noen partier jeg ikke fikk løpt og så bratt at jeg måtte bremse mye - men bena tålte dette også bra, det var alt i alt en veldig positiv opplevelse.

Bilder fra fredagsturen:



Reidun etter ca 250 høydemeter...

...og meg selv like etterpå...

Vi nærmer oss toppen...

Bare noen hundre meter steinrammel igjen nå ...

Så er vi på toppen!

På veien ned fant jeg en stolpe gitt, men noen ekte stolpepost er det jo ikke!

Så er vi nede ved hotellet igjen... og neste dag tok jeg en ny tur alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar