onsdag 26. februar 2014

Gåing er allright det også

Det er snart en måned siden jeg ble bypassoperert, og jaggu på tide å komme tilbake i form. Det vil si... utfordringen er vel mest å holde igjen - jeg er jo tross alt i OK form, men det er nok smart med en forsiktig tilnærming til mosjon igjen.

Snøen er borte i Arnestadskogen, og Gammeln har funnet fram de nyeste joggeskoene.

I går gikk jeg to runder rundt golfbanen her i Vormsund, til sammen 9 kilometer. Dagene før gikk jeg 1, 1, 2, 2, 3, 3, 7 og 7 km. For meg er dette like inspirerende som å løpe timesvis for å komme i god ultraløperkonkurranseform. Jeg opplever jo framgang fra dag til dag, og det er ikke mye som er mer inspirerende enn framgang - uansett hva utgangspukter var.

Gåing er egentlig helt allrigt.
Med litt rask takt og litt armsving blir jeg småvarm selv ved en fart på 10 min/km. Nå har jeg også tid til å slå av en prat med noen av de jeg møter på turene mine... I går traff jeg to naboer underveis som jeg slo av en prat med, og som begge hadde en hjertehistorikk. Jeg pratet også med noen barnehagebarn på tur i Arnestadskogen nord for golfbanen. GPS-klokka er bare med for å se hvor lagt jeg har gått... jeg har tid til å slå av en prat med deg også om vi møtes!

3 kommentarer:

  1. Denne bloggen skal i hvert fall jeg følge med på :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Forrige innlegg skrev jeg kl. 16.15, og ikke 07.17 som det står ;-)

      Slett
  2. Det er hyggelig Bjørn.
    hehe... hvorfor klokka på bloggen går feil vet jeg ikke, PC-klokka er riktig :-)

    Varsel om svar gikk til feil adresse, derfor så jeg ikke kommentaren før nå.

    SvarSlett