mandag 23. juni 2014

Omstart med fin kveldstur

Bildet: Gåturer langs gangveier og små lokalveier byr på mange fine partier med kantblomster nå i juni. Alt for mange steder har man derimot foretatt såkalt kantslått og ødelagt denne prakten - som burde få lov å være der et par måneder midt på sommeren.

Natt til i går ble det en ny tur til Kongsvinger Sykehus. Vel hjemme etter en lang StHans-fest hos gode vennet på andre siden av elva, fikk jeg nok en gang hjerteflimmer. Jeg merket at jeg hadde litt manglende info om hvordan jeg skulle takle dette, og kontaktet sykehuset som ba meg komme innom. Allerede før Ole kom for å kjøre meg hadde hjertet slått over på normal sinusrytme igjen.

Vi tok likevel turen til Kongsvinger der de tok en helt super EKG-måling, men hvor jeg også fikk snakket en stund med legen om hvor farlig dette egentlig er, og hvordan jeg skulle forholde meg ved senere tilfeller. Det var en fin og avklarende samtale. Flimmeret er ikke farlig så lenge jeg går på blodfortynnende medisin - det er mer ubehagelig enn farlig.

"Omstart"
Formen kjennes fin ut en uke etter Marka24 og kort tid etter to flimmerepisoder. Slik kjentes det også ut på dagens gåtur i den "store golfbanerunden" - 7 km i snittfart så vidt under 9:30/km. Jeg er selvsagt litt usikkert på hvor mye jeg skal presse meg - så det blir bare forsiktig trim framover til jeg føler meg tryggere på å unngå mer flimmertrøbbel.

Uteområdene blir stadig finere her på Vormsund Brygge. Nå er også de 14 første båtplassene klare etter forrige ukes dugnad. Bildet er tatt fra terrassen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar