tirsdag 19. august 2014

Framgang gir glede - uansett!

Selv om nivået er svakt kan man likevel glede seg over framgang. Hvis man ikke får "lov" - eller klarer dette - kan det bli langt mellom oppturene. Gulroten er altså ikke resultatet i seg selv - men framgangen!

I dag spilte jeg egentlig en elendig runde på golfbanen, men jeg er ikke bedre - og det holdt likevel til et resultat 11 slag bedre enn tidligere pers (hehe, det var bare min tredje 18-hullsrunde). Selvsagt skal jeg da være fornøyd over framgangen og ikke ergre meg over de mange håpløse slagene!

Ellers er vel dette med golf og trim ganske oppskrytt, selv om banen her på Vormsund har lite kupering. Jeg brukte ca 2:45 på runden som ga drøye 10 km på GPS'en, og jeg bruker verken golfbil eller golftralle - jeg bærer golfbagen på skulderen. Så veldig slitsomt var det likevel ikke!

Dagens neste trimøkt var ikke - men rundt golfbanen. Tre runder på 4,7 km med noe kupering. Etter hjerteoperasjonen har jeg bare gått i denne runden og så vidt kommet under 40 minutter. I dag ble det gradvis mer jogging for hver runde; 31:24, 29:37 og 27:37. Det betyr at sisterunden gikk på fem-og-noe i kilometertid. Så veldig slitsomt var ikke dette heller - jeg tør ikke presse meg så mye ennå. Men uansett en fin beskjed om at jeg kommer i stadig bedre form. At jeg for en del år siden ville løpt runden på godt under 20 minutter er ikke noe å dvele over...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar