fredag 29. august 2014

Ikke i treningsmodus, men jeg golfer da....

Det har ikke blitt noe skikkelig trening etter Åneskøl Opp for snart to uker siden. Treningsmotivasjonen har ikke vært helt på topp satt opp mot ferietur, mye kondis.no-jobbing og mange besøk på golfbanen. Det siste må kanske ta hovedskylda, men nå blir det jo litt trim av golfspillinga også. Faktisk har jeg gått nesten 100 km på golfbanen de siste to ukene, bærende på golfbag og køller.

Jeg har jo ikke noe spesielt idrettslig treningsmål (les; konkurranse) lenger, så da har jeg benyttet anledningen til å intensivere golftreninga for å komme raskere opp på et anstendig nivå. Anstendig nivå mener jeg det vil være å få skrevet meg ned fra dagens klubbhandicap på 54 til ordinært handicap på 36. Akkurat nå ligger jeg på litt under 50.... men gjør ikke noe for å skrive meg ned før jeg er klar for HCP 36.

Det går stadig bedre med golfslagene, men det er veldig ustabilt og varierer fra "imponerende nybegynnernivå" til "gløm det". Likevel; på hver runde er det en masse slag jeg er veldig fornøyd med, og det blir stadig færre av de håpløse slagene. Fortsatt går jeg bare alene - og klarer 9 hull på kjappe 1:15... og da selvsagt det dobbelte når jeg går hele banen.


På tur med Lilo
I går og i dag har jeg supplert golfinga med et par daglige spaserturer med Lilo. Ole er med kjæresten i Kiel, så da er vi hundevakt.
 
Når Lilo er med går jeg rundt golfbanen, ikke golfbanen.
 
Og når vi ikke går, så står vi.
Hunder har det med å legge inn en del snusepauser...
 
Totentur neste onsdag
Neste uke er jeg klar for en "alle-på-en-dag" tur igjen, da skal jeg jakte urbane turorienteringsposter på Toten. "Sprek på Toten" omfatter Raufoss, Lena og Skreia og kartene er klargjort. Det blir en tur på drøye 30 kilometer og ca 5 timer gang/jogg + kjøring.
 
 
Jeg la ut en invitasjon på Facebook, men sjansen for å få med noen på en hverdag er nok mindre enn liten. Det er meldt fint vær - så det blir nok en fin dag uansett.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar