mandag 28. november 2016

Dagen derpå - midlertidig "invalid" - men ellers fin start på adventstiden

Det var ingen kjempeoverraskelse at jeg dagen derpå var indisponert. Da snakker jeg ikke om byturen lørdag med avsluttende restaurantbesøk, men om løpeturen tidligere på dagen da firbente Fanny tok skikkelig beinkrok på gammel'n som dundret horisontalt i isen.
Felt av Fanny

Det var heller ingen overraskelse at det først og fremst var slaget i venstre skulder som satte meg ut. Påkledning er kanskje den største utfordringen, kjøre bil har jeg heldigvis ikke hatt behov for, noen treningsfrie dager kan jeg også overleve, og det viktigste; Kondis-jobben som er 99% pc-basert går greit med brukbar høyre arm og litt improvisert venstre armstilling. Men ikke prøv å gi meg et vennskapelig klaps på skuldere, da hyler jeg! Og, vennlig hjelp meg på med jakka!

1. søndag i Advent
Ellers har det vært en fin 1. adventhelg. Etter løpeturen på lørdag var jeg sammen med 27 beboere i sameiet her på Vormsund Brygge på bytur. Først på Abba-musikal med norske artister på Edderkoppen revyteater, deretter middag på Christiania Café. Til å kjøre oss til og fra by'n hadde jeg engasjert Gjerdrum Turbil - en fin samarbeidsparter i både idretts- og annen sammenheng.

Inger Lise Rypdal, Rita Eriksen, Jannike Kruse (den beste), Espen Grjotheim og Tommy Fredheim framførte et helt OK Abbashow på Edderkoppen..


Dagen etter var det julegrantenning her på brygga med sedvanlig stort oppmøte, gløgg og papperkaker - og deretter Ole&Jannicke på middagsbesøk.

Adventpynten er på plass på terrassen...

Innimellom fikk jeg fulgt VM 100 km og laget reportasje derfra på kondis.no. Gode ultraløpervenner, tre av dem i Romerike Ultraløperklubb, klarte seg glimrende i spanske Los Alcazares, det var gøy.

Norge nr 4, Hermansen nr 15 med norsk rekord i VM 100 km

Det er morsomt med suksessen til Didrik, som her løper inn til 15. plass i VM, norsk rekord, og med på Europas beste herrelag! Det er ikke så menge år siden naprapaten min bare smilte da jeg snakket om ultraløping. Han hadde bakgrunn som topp håndballspiller, og hadde slengt med på en maraton i Stockholm mens han studerte der. Likevel ble det en maraton det året, og et ultraløp året deretter, og siden har det ballet på seg mer og mer for hvert år.  Noen få år senere er han nå Norges beste ultraløper både på flatløping og i terrengultra. Spesielt i terrenget er han i den absolutte verdenstoppen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar