torsdag 2. februar 2017

Sprøyta er satt og optimismen stiger


Det er to dager siden jeg fikk kortison-injeksjon for min "Frozen shoulder" - og en oppmuntrende diagnose på kjøpet.

Det var altså Frozen shoulder (kapsulitt i skulderen) jeg hadde pådratt med etter fallet i slutten av november. Noen - som meg - får dette akutt etter en skade, mens andre får Frozen shoulder mer snikende av ukjent årsak. Det er mye bedre odds for å bli raskt bra for de som har pådratt seg dette akutt, gitt at de får behandling i form av 2 eller flere kortison-injeksjoner satt med stor nøyaktighet ved hjelp av ultralyd.

Jeg var blitt anbefalt å kontakte manuellterapeut Eirik Risk Hauger på ManuellterapiKlinikken Brynseng. Jeg måtte mase litt, men fikk time etter bare en ukes tid. Han var en likandes kar, og åpenbart en kapasitet på dette med Frozen shoulder. Flerte som har kommentert det jeg har skrevet på Facebook har vært hos samme mann og med gode resultater.

Du blir raskt bra, allerede i morgen merker du stor framgang! ... var beskjeden jeg fikk. Det stemte forsåvidt, siden smertene som gjorde at jeg slet med nattesøvnen forsvant med det samme. Smertene ved feil vridning av armen er der fortsatt to døgn etterpå, men det er bedring. Jeg ser ingen grunn til ikke å være optimist, og 14.2. skal jeg til Eirik og sette en injeksjon nummer to - det bør holde slik jeg forsto han. Men, det minuttet det tar å gjennomføre injeksjonen gleder jeg meg ikke til, det var vondere enn vondt!

Ingen treningsavbrudd, fortsatt progressive mølleøkter
Det ble ingen treningsavbrudd av denne behandlingen  heller. Så jeg fortsetter med mine korte progressive mølleøkter supplert med spinning på dagene mellom.

I går var jeg på Spenst i Lommedalen (bildet) og løp litt før styremøte- og klubbtreff i Sandvika. Det ble 40 minutter der jeg økte farten med 0,1 km/t pr minutt i 40 minutter (9-13 min/km). I dag ble det en times kveldsøkt på Spenst Årnes som inkluderte 5x 3:00/2:00 i stigende fart til 4:55 min/km og noen 15/15 drag i 3:30 min/km til slutt. Morsomme økter...

Her er jeg på klubbtreff med sponsoren Altra i Löplabbets butikk i Sandvika; det ble billige sko til både Tone og meg. Det var minst 30 fra klubben innom... og masse hyggeprat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar