mandag 21. april 2014

En herlig smak av sommer

Bildet er fra turstien ved Krokenevja inntil Vorma 300 meter hjemmefra, fra turen med Else i morges.

Det var ikke så gæærnt å være hjemme denne påsken. Spesielt i går og i dag fikk vi en herlig forsmak på sommeren. Og det samme flotte været er vi lovet hele den kommende uka!

Nå må jeg rydde plass til daglige turer ute i naturen... eller på landevegen. FreshFitness og innetreninga får i beste fall bli kveldstrening.

Snart spretter løvet... og det blir grønt og fint.

Årets første treningstur i korte benklær...
På bildet er jeg ved Børgen sag i Fenstad - på en fin 24-kilometers sykkeltur.
 
Orker jeg en 4x4 økt (gang/jogg motbakke) senere i dag mon tro...?
 
Jadda!
Etter mørkets frembrudd oppsøkte jeg den lengste bakken i Vormsund. Den var ikke lang nok og ikke så bratt som i Feiring, så det ble i realiteten 4x3 i stedet for 4x4. Det viktigste var å få en bra formbeskjed, og det fikk jeg! De fire motbakkedragene ble på 360meter med 8% stigning. Formen var overraskende fin, jeg måtte jogge det meste av veien for å komme opp i skikkelig puls. 3:03, 2:54, 2:46 og 2:37 brukte jeg på de fire motbakkedragene. 
 
Nå ble jeg igjen optimist med tanke på forsommerens store utfordring; deltagelse i Marka24! Det er motbakkene mer enn totaldistansen jeg har vært bekymret for... men i dag fikk jeg endelig en god motbakkefølelse igjen, 54 dager før Marka24.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar