mandag 28. april 2014

Tredje test i Romerike50-løypa

Her ved idrettsbygget på Sessvollmoen blir arenaen for Romerike50.
 
Det er 5 uker igjen til Romerike50 på Sessvollmoen. Den 10 kilometer lange terrengløypa som skal løpes fem ganger 31.mai, fremstår nå flottere og tørrere enn noen gang. Foreløpig har jeg nok med å jogge en enkelt runde, DVs; jogg ispedd noe gåing.  Planen er altså å være med 31.mai (utenfor konk - tidligstart) dersom jeg tror jeg kan fullføre på ca 6 timer (1:10 pr runde). Dagens runde startet i +6C og sluttet i +16C, og forventingen var å løpe raskere enn forrige gang - det gikk greit.

Jeg har nå løpt tre «tester» i Romerike50-løypa på Sessvollmoen på 11 dager (17.4. 1:18:29, 24.4. 1:07:55, 28.4. 1:05:30) – det går rett vei!

I dag var jeg i møte med "soldatene" på Sessvollmoen for å få de siste brikkene på plass til årets løp. Det blir jo et enkelt arrangement dette første året, med et deltagertak på 50... (jeg økte grensen fra 25 til 50 i dag). I tillegg til å arrangere løpet skal jeg samarbeide med I-off Bredesen om permanent merking av den kontrollmålte 10-kilometeren. Det blir et fint supplement til de andre løpsrundene på Sessvollmoen der den lengste er 8 kilometer - men går mer på veg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar