lørdag 26. april 2014

Endelig ajour igjen...


Jeg tar meg tid til hyppige pauser i hverdagen... og de fleste blir på terrassen i det fine været nå for tiden. Bildet er fra tidlig kveld... klart man slapper godt av i slike omgivelser.
 
Det har tatt lang tid å komme ajour med alle de ulike oppgavene mine etter operasjonen og fire ukers rehab-opphold på Feiring. Jeg har egentlig bevisst tatt det litt rolig i denne perioden. Men, nå er jeg sånn noenlunde i rute igjen - det er slik jeg liker å ha det. Med mange baller i lufta er det ekstra viktig med god oversikt.

I dag falt mange brikker på plass rundt årets og neste års ultraløpsarrangement på Sessvollmoen, og jeg ble helt ferdig med forberedelsene til årsmøtet i Sameiet Vormsund Brygge. Også planleggingen av Romerike Ultrafestival er i rute, og klubbens årsmøte er unnagjort. Tidligere i uka var jeg på møte i NFIFs ultraløpsutvalg og engasjementet for Kondis (30%) er gjenopptatt.

Joda... det meste er som før for pensjonisten - men det er én stor forskjell. Jeg legger inn flere og lengre pauser i jobbinga - og er flinkere til å passe på overskuddet. For å få til det må jeg være mer effektiv - og det blir man jo når tid er knapphet.

Jeg har også masse planer for idrettslige utskeielser - og har hele tiden noe å glede meg til også i den sammenhengen. Det ser ut til at Nes O-lags turorientering (alle poster på én dag) blir årets første "idrettsstunt"... neste søndag (?).

Intervall på spinningsykkel - slitsomt og gøy!
Dagens trening var intervalløkt på spinningsykkelen, 10 x 30/30 sittende med høy belastning og 10 x 60/60 stående. På slutten av de fleste dragene var jeg helt i kjeller'n med tanke på hva bena ville. En fin økt, i ekte "Feiring-ånd".

Tidligere på dagen gikk jeg en tur med Lilo rundt golfbanen, fem kilometer altså - og også i dag i skjortevær! På bildet er Lilo opptatt med å snuse i jordekanten ved Arnestad - mens jeg står utålmodig og venter i lukta av nygjødsla åker, og vet ikke om jeg skal spy eller be til høyere makter om endret vindretning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar