tirsdag 26. april 2016

To nye år...

 
Javisst er det vakkert her på Vormsund Brygge, og jaggu ble jeg ikke valgt til to nye år som leder av sameiet, som jeg altså har vært styreleder for siden oppstarten i 2012. Det var ingen stor kø av kandidater til vervet. Men OK.... jeg var villig til å overlate pinnen til en annen - men også villig til å fortsette i to år til.
 
Da er jeg endelig ferdig med årets årsmøter - som ble aprilmøter i stedet for februarmøter, det må jeg gjøre noe med neste år...
 
Litt fart og styrke, men mest langt framover
Nå nærmer det seg både årets ultraløpsutfordringer og masse nye stolpejaktturer. De siste blir trening til de første - men det er jo bare "kortvariantene" av ultraløpene (+/- 45 km i terreng) jeg er påmeldt til i år, så det går uansett greit.
 
Det som kan bli utfordrende er å få lagt inn en ukentlig styrkeøkt og en ukentlig intervall- eller tempoøkt samtidig som det blir mange lengre enn lange turer. Hjertemuskelen har godt av disse litt hardere øktene innimellom diltingen og joggingen.
 
I går satte jeg forresten løypepers i Ringsbyrunden - da jeg kom rundt den noe kuperte 12 kilometeren uten oppvarming på 1:06:50. Jeg brukte 3 sekunder mer (!) i desember i fjor, og ser at jeg i treningsnotatene skrev "moderat fart" etter turen den gangen. Det var vel bare skryt, for jeg måtte faktisk jobbe godt andre halvdel for å perse (dette er en runde jeg bare har løpt etter hjerteoperasjonen, jeg ville nok løpt denne på godt under 45 minutter i glansdagene). Ellers har jeg alltid vært litt mer rusten på våren enn på høsten og forvinteren. Formen er nok bedre i år enn på samme tid i fjor.
 
I dag blir det styrketrening på Spenst Årnes, og etter planen blir det årslengste tur i Sarpsborg onsdag - da jeg planlegger en tur på 45-50 km på jakt etter 98 stolpeposter, halvparten i terrenget, halvparten i urbane strøk - og stipulert til brutto 9 timer inkl fotografering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar