fredag 16. desember 2016

Hvis jeg våkner tidlig nok løper jeg - tror jeg

Det er tre dager igjen til ChampagneUltra, og bare to dager igjen til "arrangørløpet" der jeg har planer om å stille opp (en av to løpere). Utfordringen er ikke først og fremst de 50 kilometerne, men om jeg kommer meg opp av senga tidlig nok lørdag morgen ("natt" for et B-menneske).

Neida, jeg er egentlig ikke i form til å løpe 50 km, men å jogge/gå en slik distanse krever ikke mer enn litt stahet og gammelt grunnlag.

Det blir en hektisk dag i morgen med forberedelser til ChampagneUltra, det har jeg rimelig bra kontroll på. Mer klargjøring blir det sammen med Marit på Sessvollmoen ved 14-15-tiden lørdag, men før det skal jeg altså rekke å løpe mine 8x 6,3 kilometer, totalt 50,4 km i terrenget. Den joggeturen har jeg stipulert til 6 timer og 40 minutter - og det betyr igjen at jeg må starte senest 08:00, helst 07:00. Med start 07:00 må jeg opp 05.... midt på natta altså. Jeg lover å prøve! ....og dagen etter må jeg opp like tidlig!

I dag jogget jeg én runde i alt for kaldt vær, dvs -8 grader. Det var for å sjekke forholdene og legge ut informasjon til deltagerne - pt 88 påmeldte. Og statusen ble som dette:

Status i løypa 15.desember: 1 cm snø som delvis skjuler det som er av is (i alle fall inntil flere har løpt runden). Løpbart uten piggsko, men anbefaler piggsko. Vær spesielt obs ved kryssing av 4-5 islagte veier.

Jeg skal selvsagt løpe med piggsko, jeg vil gjerne slippe et nytt fall på skulderen som ennå ikke er bra etter fallet for tre uker siden.

Noen bilder fra dagens tur:

Litt is langs idrettsbanen allerede fra start.

Snart blir det bedre.

I lysløypa etter ca 500 meter.

Det tynne snølaget dekker isen, men egentlig greit å se hvor det ikke er is.

Vindfallene er 1,5 km er der ennå...heldigvis lett å passere på kanten.

Merkebånd mellom 1,8 og 2,3 km - der løypa ble lagt om.

Lite is i dette området.

Her er det best å løpe i midten for de som ikke bruker piggsko.

Halvveis i den forkortede runden, 3,2 km løpt, 3,1 km igjen.

Tett skog betyr lite snø og is.

De siste 2,5 km er de fineste, også med tanke på lite is.

Det er bare å følge de gul-svarte skiltene til Sessvoll-10'ern - 
med unntak for partiet mellom 1.8-2.3 km.

Innspurten mot Idrettsbygget der vi har arena.

En glad 7-8 måneder gammel befals-bisk som jeg hadde litt følge med på slutten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar