fredag 22. januar 2016

Bedre trening enn forrige uke.... men det er for kaldt!

Det er fortsatt sprengkaldt ute - og alt som heter langtur utendørs er utelukket, enten det er til fots eller på ski. Dermed blir også treningsmengden liten.

Men, denne uka har startet mye bedre enn forrige. Magen har roet seg litt, og jeg hadde fine mølleøkter mandag og onsdag. Mandag på Spenst Årnes da jeg løp 12km i 5:42 min/km fart. I går som gjest på Spenst Jessheim sammen med Frank Finstad - der vi løp 5x 3:30/1:30 i 4:58 min/km og noen avsluttende stigningsløp i 3:58 min/km. Tirdag og i dag ble det spinningsykkel her på kontoret.

I tillegg gikk jeg "Golfbanerunden" i -18C i dag. Det var så utrolig flott vær ute, men aldeles for kaldt selv om jeg hadde pakket meg godt inn. Det så Harry ut med "Lungplus" i kjeften, så jeg satset heller på buff foran pustehullene - noe som fungerte OK så lenge jeg bare gikk.

Det blir enda noen dager med streng kulde, og nå begynner jeg å bli utålmodig etter å finne på noe langt eller ultralangt... Kanskje neste uke?

Rorbua
På kvelden spiste madammen og jeg middag på "Rorbua" på Aker Brygge.... nå er det bare tre uker til vi skal ha treff for Xerox'ere og eks-Xerox'ere på samme sted.

Pål og jeg - som organiserer treffet -  har i utgangspunktet bestilt plass til 100, men hele 133 har svart at de kommer - ytterligere 71 har svart "kanskje", noe jeg tipset betjeningen om.

Da blir det ikke plass til andre gjester på Rorbua den dagen.... jeg gleder meg!


Noen bilder fra dagens tur i vinterkulda:

Frostrøyken ligger over Vorma utenfor brygga her hjemme... selv to uker med sprengkulde er ikke nok til at isen legger seg på elva som har stor vannføring hele året. Det er kaldt men vakkert!

Utsikt mot Vorma i retning Årnes... vi ser ikke elva for all frostrøyken.

Vormsundvinter!

Litt tungt å puste gjennom dobbel buff, men  jeg slapp å puste inn den kalde lufta.

Utsikt mot golfbanen.
Frossen utendørspynt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar