fredag 11. april 2014

Ooooops....OptimistGammeln jogger igjen!

Spøkelset i Tesiåsen ville ikke være med OptimistGammeln på joggetur.
 
Det var langt fra verdensrekordfart, det var knapt nok fart i det hele tatt - men likevel; i dag jogget jeg mer enn noen få meter for første gang siden bypassoperasjonen for 11 uker siden ... Jeg er sliten etter fire uker i "treningsleir" på Feiring - men i finværet ville jeg teste ut litt jogging i lysløypa i Tesiåsen.
 


Det ble litt forsiktig joggetesting (se video) på de første kilometerne, men det gikk gradvis bedre. På andre runden i den 3.050 meter lange og til dels våte runden karret jeg meg rundt på 23:58 /7:51/km) i en veldig forsiktig test uten høy puls unntatt i siste motbakken. Jeg jogget der det var flatt og nedover, og gikk i alt av motbakker.

Løypepersen min fra 1.april i fjor er på 19:10. Halve differansen kutter jeg på neste tur...hvis jeg vil! Det viktige i dag var å kjenne at jeg var løpbar igjen....

Tørre fine stier bortsett fra i lysløypa der det var en god del gjørmete partier.

Spøkelset sto der i dag også... et stykke fra stien - en av de morsomste naturlige statuene jeg har sett. Snart åpner Nes O-lags turorientering - da har jeg med spøkelset som post 22 - og jeg vil gjette at ytterst få har sett denne tidligere (ca 100 meter fra stien - ses bare i spesiell vinkel).
 
 
Stabsmøte i Kondis
I dag var det tilbake i jobb... med stabsmøte på kontoret på Ullevål stadion. Resten av helgen har jeg kondis.no-vakt. Og når vi kommer til påskeaften skal jeg spise hele innholdet i påskeegget jeg fikk av Marianne!

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med din aller første løpetur Olav. Som å bli født på ny dette ;-)
    Godt å ha deg tilbake.

    SvarSlett
  2. Takk Bjørn!
    Ja, jeg skulle egentlig bare teste noen få skritt - men det gikk jo veeeeldig mye bedre enn forventet. Må nok regne med mest gåing i motbakker til jeg er ferdig med de tyngste medisinene i slutten av mai, men allerede nå seg jeg optimist på å forlenge turene med en miks av gang/jogg.

    SvarSlett