onsdag 17. desember 2014

Gjensyn med Feiring... men ingen 4x4


En hyggelig måned 17. mars - 10. april i år: Rehabiliteringsopphold på Feiringklinikken (fulgte opp en overraskende bypassoperasjon 28. januar). De fire ukene på Feiring har jeg utelukkende gode minner fra - ikke minst fra alle treningsturene på det som var av veier og stier i Feiring.

I dag var det meldt sol og noen små minusgrader, så jeg ville tilbake og teste 4x4-bakken på Kjerkelinna. Det ble ikke sol, og det var 6 minus - og dessuten var det så glatt at jeg umiddelbart skrinla intervalløkta i bakken mellom riksveien og kjerka. Derimot fikk jeg en fin 90 minutters tur på strødde veger, først opp til Limset (370 moh) og deretter opp til Brodshaug (360 moh) etter å ha vært nede ved hovedvegen igjen.

Fire hunde høydemeter er bare hva det må bli på disse kanter...det er bare riksveg 33 som er flat. Selv om det var strødd var jeg ikke helt trygg på de isete vegene... det ble gåing i motbakker og "bambistil" nedover - og snittfart på 8:35/km. 4x4 testen får jeg ta til våren når det er bare veger igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar