tirsdag 23. desember 2014

Sjeldent fint førjulsvær - del II

Sjeldens flott førjulsvær skrev jeg på bloggen i går, etter en 10 kilometers joggetur rundt omkring på Vormsund. Dette kan jeg bare kopiere etter dagens 10 kilometers skitur på golfbanen.

Egentlig har treningsmotivasjonen vært litt dårlig den siste uka, men med slikt vær som disse to dagene MÅ man jo bare ut å trene dersom man har mulighet til det. Muligheten hadde jeg begge dagene - og vips er også treningsmotivasjonen tilbake.

På "planen" i dag hadde jeg intervaller på spinningsykkelen inne - det får bare vente til en dag med dårlige vær, for i morgen blir det nok en ny skitur som oppladning til julekvelden. Kjekt å ha denne mulighet 2 min spasertur hjemmefra.

Nettopp dette med å endre treningsplaner etter vær eller andre hendelser var jeg ganske flink til også de årene jeg løp fort og trente nesten-seriøst. Nå som jeg er hjertemosjonist er dette selvsagt ingen utfordring overhodet, nå går det meste på impuls og lyst. Men jeg tror alle mosjonister har godt av å trene mer etter lyst og mindre etter skjema. All trening er bra trening, og når man trives trener man bedre og mer.

Bortsett fra at det var nydelig vær og fine skuterkjørte spor på golfbanen, var ikke dagens treningstur så mye å skryte av. Smurningen var den som satt igjen på Vasa-skiene etter forrige skitur i januar, men i kaldt vær funker det meste. Farten var drøye 6 min/km - her var det snakk om å gå seg inn og ikke minst se hvordan kroppen reagerte på første skitur etter hjerteoperasjonen. Det ble en fin tur - og kroppen responderte fint i så rolig fart.

Noen flere bilder fra skituren på Rommen golfpark:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar