tirsdag 21. april 2015

PensjonistPlanken (PP)

Tone Yvonne skrev om "planketesten" på Facebook i går, og den har jeg aldri prøvd meg på - før i dag. Hva hadde jeg forventet.... å holde plankestillingen en times tid?

Med facit i hånd kan jeg nå si at plankepersen min er 1 minutt og 12 sekunder - så der har jeg jaggu mye å forbedre. Jeg skal legge inn en slik test når jeg trener styrke heretter, men da skal jeg gjøre det FØR styrketreninga, og ikke som i dag; som siste øvelse på 35 min styrketrening... med sliten skrott.

Ellers holder jeg fortsatt "koken" med trening hver dag i 2015, 111 dager nå.

Jeg hadde litt flaks, og var alene i gymkroken på Spenst Årnes da jeg tok testen og bildene... Det spørs om jeg hadde imponert jentene som nettopp hadde vært der (?)

2 kommentarer:

  1. "Planken" er ingen lett øvelse, Olav. Den trigger muskler som ikke ofte blir utsatt for påkjenning.

    SvarSlett
  2. Ja, for et par år siden ville jeg slitt mer med denne, men nå har jeg i alle fall sporadiske treninger av core muskulaturen. Gjentatte repetisjoner av for eksempel 30-45 sek varighet ville nok gått greit, men statisk belastning med å holde stillingen over lang tid er noe annet ja. Uansett var dette mest et moroinnslag for min del.

    SvarSlett