mandag 20. april 2015

Sommer!!!

For tre uker siden kom det 30 cm snø, i dag var det 20 varmegrader i skyggen og hett i sola! Den planlagte turen til Spenst for å trene styrke ble veldig frivillig byttet ut med en restitusjonstur på bena i det flotte været. Etter fire dager med mye jogging ble det bare rask gang i dag (10 km på 1:30)...

Når sommer'n kommer fristes jeg alltid til en tur utover mot kirkeruinene og elvemøtet (Glomma/Vorma). Det ble en tur der jeg nøt hvert sekund... årets første tur i shorts og t-skjorte. Tidligere ville jeg ikke kalt en slik tur "trening", men nå har jeg på mine gamle dager blitt rausere, og kaller dette restitusjonstrening. Det er jo faktisk relevant ultraløpstrening også!

Selvsagt ble middagen inntatt på terrassen, og nå en time før midnatt er det fortsatt 22 varmegrader innafor glassene der ute. Da er det ganske rart å tenke på at jeg ennå må vente flere uker før jeg får testet terrengdelen av EcoTrail-løypa eller kommet ut i løypa til "Romeriksåsen på langs".

Utsikt mot Glomma fra Ullershovvegen.

Russeblåstjerne ved Nes Kirkeruiner

Det er like før knopper blir store blader...

...om en uke er det grønt her.

Glomma rett ovenfor elvemøtet.

Endelig blomstrer hvitveisen.

Et motiv jeg aldri blir lei av... det er vakkert ved Nes Kirkeruiner.

Kirkeruinene fotografert gjennom infotavla.

Kirkeruinene fotografert gjennom infotavla.


Det er fantastisk flott beitemark langs Ullershovvegen.

Det var varmt innafor innglassinga i dag...
godt at glassene kan skyves til side.
Da er utemiddagssesongen i gang for alvor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar