søndag 18. mai 2014

Min første golfmatch endte 37-27

Golfbanen sett fra turveien rundt banen

Min første golfmatch endte 37-27... i antall slag, altså tapte jeg med 10 slag. Noen match var det heller ikke, men min aller første introduksjon til banespill på 6-hulls treningsbanen til Nes GK. Instruktør og "konkurrent" var junior - som åpenbart kunne ønsket seg en bedre preparert bane. Treningsbanen har utslag som ligner mer på tue enn tee, og greenene var verken grønne eller jevne.

Dette er en kort bane med 6 stk par 3 hull, så enkel at junior helt sikkert ville spilt par (18) på banen om den hadde hatt samme standard som hovedbanen. Jeg hadde ingen referanser, og var glad bare for å komme rundt, og for å ha en pers å slå neste gang jeg prøver meg. Ellers håper jeg jo på enklere putting på greener der ballen ruller mer enn den hopper. Da kan alt bare bli bedre. Gøy var'e lell!

Litt golfing var geit på en dag der låra var svært støle etter torsdagens bakkeløping i Mistberget. Jeg rakk en formiddagstur (5 km) rundt golfbanen også og en halvtime spinning, så det ble ikke bare grillmat, is og brus på 17.mai.

17. mai-gammeln klar for sin første golfrunde noensinne.

Ole var instruktør.
 
17. maistemning ved brygga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar