lørdag 24. januar 2015

Snøpulsing på gangveier i Lørenskog

Bjørn fikk en skiløper til å ta dette bildet av oss etter løpeturen. Fra venstre: Bjørn, Laila, Geir, John, Unni, Erik, Therese, meg og Egil. Tone hadde gitt seg litt tidligere... (trykk på ett bilde og bla deg gjennom alle i større utgave)

En desimeter snø på ubrøyta gangveier gir høyere puls enn "normal" løping - da passer det jo bra at slik løping kalles snøpulsing.

Dette er egentlig ikke idéelle forhold for meg som må passe på at pulsen ikke blir for høy - men det er veldig morsomt å løpe på slikt underlag. Jeg tror riktignok ikke at alle de andre som var med på fellestreninga i dag syntes det samme....for det var jo tungt!

Tidligere denne uka bråinnkalte jeg til en fellestur for klubben fra Sørlihavna på Lørenskog. Bakteppet var denne e-posten fra Signe Rosenlund-Hauglid: - Jeg studerer journalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og de to kommende ukene skal vi drifte skolens nettavis(www.journalen.hioa.no). Grunnet de siste årenes økende interesse for ultraløp i Norge, hadde det vært veldig interresant å gjøre en reportasje om ultraløpmiljøet, hvem som løper, hva slik trening gjør med kroppen osv. Og rett og slett også litt om ultraløp på verdensbasis.

Vi ultraløpere er ikke vonde å be, og i dag møtte 10 løpere til fellestrening - på et føre
som var mye mer egnet for skiturer enn løping. Så var da også den store parkeringsplassen - der skiløypa går til Losby - stappende full. Fem av løperne var "gjester", men noen timer senere var en av dem innmeldt i klubben.

Strekken (eller avrivningen?) i høyre tykklegg var overraskende nok ikke verre enn at jeg kunne være med å løpe selv, og da tok jeg naturligvis ansvar for baktroppen.... vi delte oss 6+4. Det ble en fin tur sammen med Tone, Unni og Laila... men også litt med de andre i starten og på slutten. Jeg hadde klargjort kart i tilfelle jeg ikke fikk vært med, og første runde på 10 km gikk om Kurland og Ahus.... stort sett i løypa til Lørenskog halvmaraton. Deretter løp vi litt ulikt langt tur/retur på gårdsveiene forbi Bjørnholt innover mot Losby.

Bilder fra dagens trening:
Signe og fotografen intervjuer Therese.

Her er det Bjørn (frossen) og Erik som intervjues og filmes.

En halvtimes pressetreff er straks slutt og vi er klare for løpeturen.

10 cm snø er fint (men tungt) underlag for løping.

Bårlibekken har ikke tatt full vinterpause.

Bjørn, Egil, John og Geir i Kurlandsveien.

...og der forsvant de i retning Holenveien og Ahus...

Laila, Tone og Unni på Kurland.

Jentene poserer nedenfor Nordli gård,
der Lailas søster bor og der min søster og Lailas svigermor bor.

Masse kråker i tretoppene ved Bjørnholt gård.

Erik og John på veien forbi Kirkerudgårdene.
I bakgrunnen er det en sammenhengende strøm av skiløpere på "Losbylinna".

Therese og Bjørn. "Fjellet" i bakgrunnen er pukkverket i Feiring.
Det ser ikke så fint ut sommerstid.

Enormt mange kråker sirkler over oss og lurer på om vi kanskje kan være spiselige...

Vinterstemning ved Bjørnholt.

Takk for turen Egil, Geir, Laila og John -
og det samme til de fem som ikke er på dette bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar