onsdag 28. januar 2015

Ustabilt vær og debut på Spenst

Det er varmegrader og kuldegrader sånn omtrent annenhver dag... det gir fantasiske fine forhold på alle gangveier - for skøyteløpere. Å bevege seg uten brodder eller piggsko er definitivt en risikosport om dagen.

Mens jeg ventet på at skaden i høyre legg skulle bli bedre, trente jeg forsiktig på spinningsykkelen søndag og gikk 10 km på glatte gangveier med brodder under skoa i går. Også i dag startet jeg med gåtur og brodder på et føre som absolutt ikke innbyr til løping - men i motsetning til i går var det strålende vær med sol og bare 3-4 kuldegrader. Det var finværet som lokket meg ut, og på kvelden var jeg klar for den egentlige debuten på Spenst Årnes.

Styrke på Spenst Årnes
Etter forrige ukes intro på styrkeapparatene ble jeg støl både her og der og enda noen steder, og jeg pådro meg en strekk i høyre legg som har vært vond siden. Jeg var derfor spent på både leggen og styrkeapparatene i dag. La inn en anbefalt oppvarming på mølla før jeg ga meg i kast med øvelsene mine - og denne gangen la jeg på ganske snill belastning - lett nok til at jeg kom gjennom alle øvelsene på en relativt anstendig måte. Jeg hørte ingen som lo - men det var da heller ikke så mange tilstede like før stengetid. Målet må være å doble dagens belastning på mine 3x8 på alle apparatene i løpet av vinteren.

Flere bilder fra dagens tur:
Isete spor på golfbanen - ikke nykjørt, ikke brukbart til skigåing.

Det er på kalde dager det virkelig er vakkert...


En selfie hører med...

Vinterstemning ved Vorma.

Svaner på Vorma.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar