søndag 4. januar 2015

20 kilometer i Sessvoll-10'ern med nye løpevenner

Herlig vær på dagens tur...

Klokka ringte, jeg hadde sovet dårlig og sendte melding til Louise i klubben om at jeg ikke kom på Sessvollmoen til klubbtreninga i dag. Litt senere så jeg ut av vinduet, det var en strålende vinterdag - og i full fart fikk jeg hivd innpå frokost og rakk akkurat fram til Sessvollmoen før de andre løp ut.

De andre var bare 5 i dag, Louise som hadde ansvaret, Kent og datteren Marie samt Rita og Tine Karoline som ikke hadde vært med oss tidligere, og som jeg heller ikke har løpt med i andre sammenhenger. Rita kjente jeg til gjennom Kondis.no og Facebook, men først i dag fikk jeg pratet med henne. Hun er forresten datter til en tidligere konkurrent i lokale vegløp. Det er dette som er så gøy med slike åpne treninger, man treffer stadig nye mennesker.

Louise hadde koordineringa for dagens trening,men etter 30 sekunder var hun borte vekk - og mer så vi ikke til henne. Hun liker åpenbart ikke å løpe sakte. Sjøl hadde jeg en bra dag etter at de første 2 kilometerne med oppvarming var unnagjort, men tilpasset farten til den som til enhver tid lå bakerst. Vi fem løp mer eller mindre sammen og skravlet i drøye to timer, det var kjempehyggelig. Det var isete og vinglete underlag, men det er jo ikke noe problem for en "o-løper" - og jeg hadde nok også bedre brodder enn et par av de andre.

Selv om jeg ikke var spesielt sliten var jeg fornøyd etter å ha løpt to runder, og hadde ikke store problemer med å se at Rita og Tine Karoline la ut på en tredje runde. De to rundene jeg var med gikk på 1:10 og 1:12, en høyst akseptabel fart på slik trening i vinterlig terreng.

Is og hard snø gir ruglete underlag...

I sola etter 4 km...

Rita, Marie, Kent og Tine Karoline etter 6 km...

Kent og Marie etter 20 km...

Tine Karoline og Rita etter 20 km, de fortsatte en runde til.


EcoTrail Oslo
I en julekonkurranse på kondis.no (i samarbeid med EcoTrail Oslo) vant jeg startplass i EcoTrail Paris i mars. Det løpet arrangeres samme helg som vi har klubbsamling i Stavern, men norske EcoTrails leder og gode venn Tomas byttet for meg slik at jeg i går kunne melde meg gratis på til EcoTrail Oslo. Jeg hadde jo tanker om å være med, og nå er det altså flagget - og treninga legges opp mot å klare makstiden der (13,5 time på 81 km veg-/terrengløp).

Dermed er jeg påmeldt i tre ultraløp i 2015:
  • EccoTrail 81 km 23. mai
  • UltraBirken 61 km 13. juni
  • UltraVasan 90 km 22. august
- Dersom jeg fullfører alle tre vil min siste ultraløpsesong bli en suksess!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar