lørdag 23. mai 2020

Nes Blåstiprosjekt 2020 Tur #52 Bårstadkampen - Vardehøgda - Kopperudtoppen - Hasleråsen - Sandåker


Jeg skrev for to dager siden at det støvet av skoa, så tørt var det i terrenget. I dag kom det et skikkelig skybrudd rett før jeg løp ut, og underveis på den siste turen i blåstiprosjektet mitt hadde jeg både sol og haglskurer med torden, men mest overskyet og opphold.

Fordi jeg tok med runden om Hasleråsen i Eidsvoll ble det litt lenger tur enn de tidligere, 25 kilometer og en god del høydemeter, men formen er OK (gubbeform) og det gikk greit uten å ha med mat/drikke på turen.

Temperaturen varierte fra 7-8 grader under haglskurene (med litt torden) til 14-15 grader ellers. Jeg møtte 8-10 turgåere totalt, på Hasleråsenrunden og på veien mellom Vardehøgda og Amundsbråten.

Nes Blåstiprosjekt 2020 Tur #52 - siste tur
Bårstadkampen - Vardehøgda - Kopperudtoppen - Hasleråsen - Sandåker
24,8 km / 656 høydemeter / 4:05

Også på denne fjerde turen i Vestre Fenstad lot jeg meg imponere av skiltingen og merkingen.

Også runden over Bårstadkampen og 10-kilometeren om Hasleråsen var bra merket, men ikke skiltet like omfattende.


På stien mellom Amundsbråtan og Brattstupet er det blåmerket gjennom hogstfeltene, men skiltingen i begge ender er (foreløpig (?) tatt vekk.

Stien rett sørover fra Vardehøgda - vest for Portmyra -  blir som en snarvei på runden. Det var noe gammel blåmerking her, men mye nyere plastbånd som gjorde stien lett å følge.





Runden om Hasleråsen er utenfor Nes Turkart 2018, men jeg hadde sett runden på ut.no. Litt før Svinåsen ble jeg lurt av merkingen, og fikk en bonustur til "Toppen av Ullensaker" - Kopperudtoppen.

Jeg parkerte ved Nordre Sandåker der jeg skulle avslutte turen. Det kom et voldsomt skybrudd, så jeg ventet 15 minutter i bilen før jeg startet turen med 5-600 meter jobb nordover Vestsidavegen.

Veien som går inn her jeg parkerte går helt til Slakteplassen, og det er flere steder gode parkeringsmuligheter for de som vil starte turen litt lenger inn i terrenget (bomvei). Blant annet er det bare 1,5 km å gå fra parkeringa ved Amundsbråtan og opp til Vardehøgda.

Et voldsom regnskyll har akkurat gitt seg, så det er bare duskregn da jeg starter med 5-600 meter nordover Vestsidavegen.

Styggværet har dratt seg over til østsiden av Vorma.

Her ved Hogset skal jeg inn veien/stien mot Steinrud og Bårstadkampen.

Her er det ikke mulig å parkere eller kjøre inn.

Rett innenfor Hogset (Øvre Hogset) ligger Rognhaugen på haugen.

Ved Rognhaugen står en turbenk som er ganske så mosegrodd, men enhver slik benk er jo litt koselig å møte på.

Fra Rognhaugen fortsetter blåmerkinga på traktorveien videre vestover og oppover i lia.

Krattskogen er i ferd med å overta.

Vått og leirete i dag, det var sikkert tørt her i går!

Mellom regnbygene/haglbygene stakk sola fra og ga noen fine fargeopplevelser.

Hagl-hvit traktorvei.

Steinrud. Det var en gang...

Herv kommer jeg opp til Brattstupvegen som gjør en krok nesten bortom Steinrud.

Her kan man parkere for å komme korteste vei til det jeg velger å kalle kjærlighetsstien. Det vil si stien videre mot Bårstadkampen.

Stien, eller hogstveien, var våt i dag..

Her følger jeg kanten av et hogstfelt.

Jøss, hva er dette? Hjertemerking!

Det var flere av dem, både røde hjerter og vanlige blå merkeklosser.

"Kom nærmere inntil meg og lytt til stillheten"

Dette var et usedvanlig hyggelig innslag i skogen.

Hogstveien - som jeg velger å kalle det - går i et flatt og noe vått terreng. Tunge hogstmaskiner her vil rasere denne stien fullstendig, og før eller senere skjer vel det..

Det er lagt ut flere lange klopper i det våteste partiet.
 
Her er jeg i blåstikrysset rett ovenfor Nybråtan, der jeg følgerv stien oppover mot Bårstadkampen.

Som stort sett alle stiene i området er nok også dette i utgangspunktet en hogstvei.

Her går stien i en S oppover i hogstflata.

Så er jeg inne i skogen (den oppestående) igjen.

Stien mot Vardehøgda fortsetter rett fram, den veien skal jeg litt senere på turen. Nå skal jeg opp til Bårstadkampen - og der oppe har jeg aldri vært tidligere. Her står det Baarstadkampen på det gamle skiltet, Borstadkampen på det nye skiltet og altså Bårstadkampen på kartet. Bare velg!

Det var fin sti på jevnt underlag oppover.

Siste litt bratte kneika.

På toppen.

Her var det bygdeborg i riktig gamle dager.

Stien jeg kom sett fra toppen. På papirkartet stopper blåmerkinga her, men på nettversjonen så jeg at det var stiplet en sti ned til Bårstadtjennet.

På toppen var det en ganske ny turbenk.

Utsikten østover er nok veldig mye bedre i fint vær... Gården i forgrunnen er Nygård.

Stien fortsetter over toppen. Den er ikke veldig synlig her eller over hogstfeltet nedenfor, men de blå klossene ser jeg flere av - veldig bra merking.

Ingen sak å finne fram selv over ganske nye hogstfelt med slik merking.

Et blikk tilbake mot Bårstadkampen.

Nedenfor hogstfeltet kommer jeg inn på en tørr fin hogstvei.

Nesten park dette her.

100 høydemeter nedover gikk lett på så fin sti.

Her er jeg nede på Bårstadkampvegen mellom Bårstadtjennet og Nygård.

Hele lia øst for Bårstadkampen er hogd ut.

Etter en kilometer nedover skogsbilvegen kommer jeg til Nygård.

Dette småbruket ligger 100 meter nednefor Nygård.

Slik ser Nygård ut når man kommer fra Vestsidavegen - og veien går altså rett gjennom tunet.

Nede i veikrysset er det skiltet til Bårstadkampen.

Toppen av Bårstadkampen ligger 50 meter inn i nabokommunen Eidsvoll. Noen få meter etter at jeg er nede på Vestsidavegen er jeg tilbake i Nes. Det var ikke noe Nes Kommune-skilt, så jeg snudde meg og tok bilde av skiltet til naboen.

Eetter 400 meter langs Vestsidavegen er jeg ved Bergli, der jeg skal opp i terrenget igjen.

Veien deler seg litt oppe i  bakken, men det er tydelig skiltet med Vardehøgda til venstre.

På Bergli var det tydeligvis mye forskjellige dyr. Jeg så bare gjess (?)...

Det er fin traktorvei opp til de øverste  jordene.

Deretter blir det litt mer leirete...

...fram til de store hogstflatene ved Nybråten.

Nybråten ligger idyllisk til, selv om det er hogstfelt tett på.

Stedet så ikke ut til å være særlig mye i bruk lneger...

Det har tydeligvis vært minst et hus til her.

Det var skilt i flere retninger her hvor det også gikk en smal sti ned mot Breen.

100 meter lenger bort, midt i hogstfeltet, er stikrysset der jeg kom en halvtime tidligere (kjærlighetsstien fra Steinrud). Nå skal jeg til Vardehøgda.

Stien opp mot Bårstadkampen passeres.

Det er lett stigning uten noen tunge bakker.

Merkingen er av Brårud-kvalitet. Her er det tilogmed merket der stien gjør en sving - slik var det et litt lenger fram også.

Det er mangle klopper over småmyrene her.

Herlig sti....

Gjennom bjørkeskogen like før Setermyrene.


Nedre setermyr.

Her er det kloppet over hele myra - det så ut til være fra i år.

"Trond's plass"

Tyttebærmaurtue ved en av de nye kloppene.

Smal, men veldig flott sti!

Her er stien lagt om utenom et vått parti.

Der er i ferd med å bli sti...

Her har man laget en bred klopp over det våteste søkket.

Litt bortenfor er gamlestien.

Her kommer jeg tilbake på den opprinnelige stien.

Da er jeg framme ved stien mellom Amundbråtan og Vardehøgda, den vanligste ruta til toppen.

Når man satte opp de nye skiltene lot man de gamle stå igjen, det synes jeg er hyggelig - iallfall så lenge de er lesbare!

Jeg mistolket merkingen opp til selve toppen, det går også en blåsti forbi utenom selve toppen. Jaja, jeg brøt av og klatret opp skråningen på vestsiden.

Her kommer jeg opp fra brattsiden... gøy med litt avveksling.

Dette er altså Vardehøgda i Vestre Fenstad, 360 moh. Vi har jo også Vardehøgda i Østre Fenstad, men den er 51 meter høyere (411 moh).

Her var det diverse oppslag, men sol og regn har tatt knekken på det meste...

Hadde jeg fortsatt litt til ville jeg kommet opp stien fra venstre her. Til høyre (rett fram) går stien mot Svangerud og til Hasleråsen fra nord.

Det er et høyt og luftig tårn. Jeg klatret litt oppover når jeg kommer tilbake fra Hasler-runden.

Turen oppom Vardehøgda nå var bare en en liten avstikker før jeg sjekker den ca 10 km lange runden om Hasleråsen i Eidsvoll.

Her er stien sørfra der jeg skulle kommet opp. Forstår ikke hvorfor det ikke var skiltet opp her, men det er sikkert en god grunn.

Mellom Vardehødaa og stien ned mot Bergli, fant jeg denne stien som jeg ikke så da jeg kom andre veien.  Hmmm, Aalborgseter? Hvor er det, jeg får sjekke denne stien også.

Skiltet og merkingen er lett å se når man kommer fra toppen. Nå etterpå vet jeg at dette er en snarvei til/fra Hasleråsen. Noe gammel blåmerking, men veldig tydelig merket med rød/hvite plastbånd.

Siden det ikke var noe kilometerangivelse tenkte jeg det var en seterplass rett borte i lia, selv om det ikke var en logisk plass for ei seter.

Stien var lett å følge - selv uten merking.

Det var tett mellom plastbåndene.

Denne damen som jeg møtte, slo jeg av en kort hyggelig prat med, og fikk da vite hvor Ålborgseter var. Hun og hunden kom opp fra Eidsvollsiden.

Da er jeg på blåstien mellom Portmyrbakken/Amundsbråtan og Ålborgseter/Hasleråsen. Jeg kom ned stien fra høyre, og stien mot Hasleråsen går ned bakken til venstre.

Jeg tok avstikkeren opp/ned til Portmyrbakken før jeg fortsatte mot Hasleråsen.

Det var litt terreng som i Oslo Østmarka akkurat i denne bekkedalen.

Artig med litt røff sti også.

Høyt trinn for gammel stiv gubbe.

Da er jeg oppe i stikrysset ved stien mellom Amundbråtan og Vardehøgda. Her nølte jeg en stund... vurderte om jeg skulle ta Eidsvollrunden eller ikke. Men, selv om jeg har vært på Hasleråsen noen ganger (gått opp fra Dal) var jeg nysgjerrig på denne runden.

Skiltet som viser 2,2 til Hasleråsen slemt. Jeg målte 4,1 mens plaketen antyder 5,0. Skiltet på Vardehøgda viste 6.0 til Hasleråsen den nordre ruta, plakaten antyder 4,1 mens jeg målte 4,5. Totalt på runden uten avstikkeren til/fra Amundsbråtan sier skiltingen 9,3, plakaten 10,0 og jeg målte 9,6.  Den groveste feilen er altså ikke totalen på skiltene, men de to enkeltavstandene til Hasleråsen. Ut.no sier 10,7 km.

Da tar jeg turen ned bekkedalen igjen...

Nå kjenner jeg dette krysset. Jeg antar at dette nå er den vanligste ruta for de som går runden fra Eidsvollsiden.

Glatte stokker etter regnet, men rekkverk som sikring.

Her er jeg nede ved Svangerudvegen som ender opp ved Ålborgseter 3-400 meter sørover.

Jeg skal følge veien 300 meter nordover...

Her er det skiltet inn mot Svinåsen, der hvor stien fra Dal (Hasler) går opp til Hasleråsen.

Motsatt veg er det skiltet Vardehøgda.

Stien går gjennom et område med mye ungskog - og her er det  åpenbart en skiløype vinterstid.

Kåret hadde jeg ikke hørt om før, men her er det satt opp ei kasse med turbok.

Bred skiløypetrasé videre.

Hva nå. Jeg skal vel rett fram (?) - men det er til venstre det er merket med blå klosser, selv om denne ene henger løst på høyre side.

Javel, da er det kanskje en omlegging på grunn av hogst, tenkte en godtroende gubbe. 

Retningen var jo feil, men nå har det svingt mer vestover.

Javel, jeg er i Ullensaker. Da er jeg for langt sør. 

Når jeg først gikk feil var det jo artig å komme til den høyeste toppen i Ullensaker.

Beskjedne Kopperudtoppen 313 moh er faktisk høyeste toppen i store Ullensaker.

Jeg fortsatte litt forbi Kopperudtoppen for å se om det var skiltet mot Hasleråsen. Det var det jo, tilbake den veien jeg kom.

1,5 km bonus - og tilbake ved riktig sti.

Da var det altså ingen omlegging av løypa, men det forvirret at det akkurat her ikke var flere blå klosser.

Der borte er blåmerkingen. Det var nesten så jeg lurte på om noen hadde rappet blåklosser og flyttet til den andre stien.

Svinåsen kan skimtes mellom trærne.

Jeg gikk litt vekk fra stien for å få et bilde av den fine plassen som også har egen demning/dam.

Rett bortenfor Svinåsen kommer løypa opp fra Hasler/Dal... der var jeg senest i fjor på Ti på Topp Romerike" - en alle-på-en-dag-tur der Hasleråsen var nest sist av de ti toppene.

Det er et par bratte kneiker, men det er en lett tur på den brede løypa opp til tårnet.

Knut's krakk"

Det er nesten flatt de siste 2-300 meterne.

Løypa går videre rett fram mot Svangerud, men jeg må jo bortom selve tårnet.

Det er et fint og solid tårn, og benker og gapahuk på plassen ved tårnet. Jeg var alene nå, men her er det jevn strøm av turgåere.

Her er postkode for Ti på Topp Romerike, det er en stolpepost og det er en trimkasse.

Treverket var litt glatt, det hadde akkurat begynt å regne igjen. Når jeg er alene er jeg pinglete, så jeg tok meg bare et par etasjer opp i tårnet... 

Jeg er tilbake på landjorda og med regndråper på linsa blir det et grøtete bilde av stien videre.

Stien /vegen nedover mot Svangerudhøgda var flott å løpe på, og med helt jevn stigning går nok de ca 130 høydemeterne lett også andre veien.

Det eneste litt våte partiet var kloppet.

Utsikt vestover mot Råholt.

Slike skogsveier er det mye av i flate Ullensaker og søndre deler av Eidsvoll.

Her kommer jeg til Svangerudhøgda, der veien til venstre går inn til plassen Svangerudlia, og veien til høyre går ned til Svanerudveien.

Her er det både skilting og flagging.

150 meter fra Svangerudhøgda kommer jeg ned til Svangerudvegen. Til høyre går veien mot Ålborgseter. Til venstre kommer jeg til Finstadvegen.

Etter bare 100 meter tar det av en skogsbilvei til høyre, inn her er det skiltet mot Vardehøgda.

Litt opp i veien ser jeg over mot plassen Svangerudlia.

Etter 500 meter på skogsbilveien går stien mot Vardehøgda inn til høyre, sørover.

Det var traktorvei i starten, en vei som går til ei hytte på en liten topp like ved.

Her tar blåstien av til venstre.

Det var en flott turløype de to kilometerne til Vardehøgda.

Blåmerkingen er også veldig bra.

Drømmeterreng...

Her er det blåmerket i to retningen, men ikke noe skilt. Til venstre er opp mot toppen av Vardehøgda.

Her kommer løypa ned på andre siden, jeg fulgte blåstien som gikk på nedsiden av selve toppen.

Ringen er sluttet, da jeg tok av her nesten to timer tidligere visste jeg ikke hvor Aalborgsetra var, men nå vet jeg det.

Rett nedenfor er stikrysset der jeg kom opp fra Bergli.

Nå er jeg på hovedstien ned mot Amundsbråtan, som ligger ca 1,5 km fra Vardehøgda.

Her er det visst klopping på gang. 

Der framme er krysset ved Portmyrbakken. Jeg hadde akkurat passert noen turgåere, og gasset på litt ekstra i tillegg til å plaske litt ekstra ut i noen søleputter. Må jo vise meg fram!

Mellom Portmyrbakken og Amundsbråtan er det traktorvei.

Det er ved denne parkeringsplassen jeg tidligere trodde det het Slakterplassen - ikke i enden av Brattstupvegen ved Bergbråtan en kilometer lenger sør. Det er vel slakt som henges opp på "huskestativet her? En slik en var det ikke ved Slakterplassen.

Her ble jeg lurt. Ut fra kartet, og hva jeg husket fra tidligere, gikk stien mot Sandåker rett fram over plassen. Nå var det skiltet nedover skogsbilveien. Jeg tenkte da at stien kanskje var lagt om litt, og løp noen hundre meter nedover veien for å sjekke, men nei.

Når jeg kom bort til "slaktestativet (?) så jeg tydelig en smal skogbilvei det retningen jeg ville. Men, det var ikke skiltet eller merket - og jeg forsto jo at det var samme årsak her som ved Brattstupet, at skiltingen er tatt ned på grunn av omfattende hogst. 

Greit den første biten gjennom skogen, og her var det også blåmerket. Flott service egentlig, dersom resonnementet er riktig; De tar vekk skilting og de første merkene for ikke å lede folk inn på hogst-ødelagte stier, men merker likevel resten av stiene for de som likevel forviller seg inn her.

Det var ingen overraskelse å treffe på hogstfeltet like nedenfor Amundsbråtan.

Mye kvist og mye vann...

Men, det var merket!

Akkurat som nede ved brattstupet må man ha vært her med traktor og pyntet på kjøresporene.

Litt leirete, men helt ok å komme fram. Ser ingen grunn til at ikke denne stien og den jeg kommer ned på skal "åpnes" igjen.

Her kommer jeg ned til stikrysset der jeg fortsetter rett fram til Brattstupvegen, mens stien til høyre er delvis nymerket (men godt merket!) gjennom ville skauen og ned til stien mellom Høybråten og Bjørnli. Det står et skilt inntil noen busker litt til høyre for bildekanten.

Da har jeg kommer til de siste meterne i terrenget på blåstiprosjektet mitt. Nå gjenstår bare 1,5 km langs Brattstupvegen ned til der jeg har parkert ved Nordre Sandaker.

Jeg passerer Høybråten. Både her og ved Brattstuper et det god plass til å parkere.

Det regner igjen, og hagler litt, og tordenværet nærmer seg "bakfra". Her ser jeg Sandåker gård.

Det har blitt en dagsfersk innsjø ved "bommen".

...og der venter BMWennen min...

...og snipp snapp snute, så var eventyret ute. Jeg har vært på alle blåstier inntegnet på Nest turkart fra 2018 - og en hel del andre også. Det ble 52 turer fra 8. januar til i dag, 846 kilometer og 18 450 høydemeter. Den neste uka får jeg prøve å lage en vettug oppsummering.

Ved hjelp av fotoapparat har jeg her foreviget stinettet jeg har besøkt på de 52 turene. Nes fra nord til sør er 40 km i luftlinje, og nesten like langt fra vest til øst. Kartet er altså Nes turkart fra 2018. Underveis på turene har jeg vært over - eller tett på - grensene til nabokommunene Odal, Eidskog, Aurskog-Høland, Lillestrøm, Eidsvoll og Ullensaker.

Nes Blåstiprosjekt 2020
Etter fem år med masse stolpejakt trengte jeg en ny og litt annerledes utfordring, og for dette året falt valget på det jeg kaller "Nes Blåstiprosjekt 2020". Det kom et nytt turkart for Nes Kommune i 2018, med angivelig over 400 km med merkede turstier. Jeg tror det er mer - og ved å gjøre dette til rundturer som inkluderer også andre stier og veier, ser det det ut til at jeg lander på ca 50 turer og 700 km. Dette skulle jeg etter planen gjennomføre sommerhalvåret 2020, men det blir visst vinter/vår-prosjekt i stedet på grunn av en usedvanlig snøfattig vinter. Rekkefølgen blir litt vilkårlig, men jeg gjør nok ferdig område for område. Jeg overlater til andre å dokumentere de historiske detaljene, bl.a. arrangerer Nes Turlag  som arrangerer fine vandringer hver tirsdag - som dokumenteres på Nes Turlags  facebookside. Sjøl vil jeg skrive mest om hvordan det var å finne fram, om stienes beskaffenhet og hva jeg så på min veg. Kartet er detaljfattig i målestokk 1:40.0000 og 20 meter ekvidistanse - så jeg vil nok bruke andre kilder for å forberede noen av turene.

Tur #01  08.01. Sagstusjøen-Røsåsen-Langvatn
Tur #02  10.01. Bjørkeli-Høgda-Lundbergseter
Tur #03  16.01. Lundberghytta - Osthaugen -Nevertjennet - Ynsseter - Høgda
Tur #04  19.01. Høgåsen -Langvasslia - Storlia - Sagstusjøen
Tur #05  21.01. Trinborg - Mørkholtet - Brustadsaga - Myrvika - Høgåsen
Tur #06  23.01. Sagstusjøen vest
Tur #07  26.01. Aulihøgda - Vindmyrhøgda - Røsåsen
Tur #08  29.01. Torstua - Urdsberget - Vindmyrhøgda - Frikollen
Tur #09  02.02. Skøyenåsen - Skøyimyra - Jansberg
Tur #10  04.02. Slemdalen - Knefallmåsan - Eievarden - Seterstøa
Tur #11  07.02. Folbergsætra - Opptjenn - Slolia - Røsåsen
Tur #12  10.02. Seterstøa - Almåsen - Flæmman - Eievarden
Tur #13  13.02. Rakeie - Buhol - Håkalia - Skøyensætra
Tur #14  18.02. Rabbillen rundt - Brattlia - Rakeie
Tur #15  26.02. Dragsjøhytta - Årnes
Tur #16  29.02. Veslesjøen - Bjørnenga - Lundbergåsen
Tur #17  03.03. Dragsjøen Rundt - Fallmyra
Tur #18  06.03. Børsonstua - Dragsjøhytta - Veslesjøhøgda
Tur #19  09.03. Lundbergåsen - Tretjenna - Kjussæter - Folvellsæter
Tur #20  16.03. Børsonstua - Drognessæter - Folvellsæter - Gørrtjenn - Tyrigravtjennet
Tur #21  18.03. Brauterfallet - Udnesæter - Bergesæter - Øysjøen
Tur #22  20.03. Tresjøene - Langtjenn - Falltjennet - Tyvknattane - Brautersæter
Tur #23  22.03. Lærerinnestien - Tresjøene - Gørrtjennslottet - Vaskesjøen - Auli krk
Tur #24  27.03. Fjellfoten - Finnholtsjøen - Kjerkehøgda - Vindmyra
Tur #25  28.03. Korpåsen - Finnholtsjøen rundt
Tur #26  30.03. Haga Skytebane - Mordermyra - Mysmerstolen - Finnholtsjøen
Tur #27  04.04. Auli - Rånåsfoss - Tandbergfjellet - Toreidfjellet
Tur #28  05.04. Glommastien Årnes - Hennisand - Ynskroken
Tur #29  07.04. Tomteråsen - Udnes - Hvamshaugen - Hvam
Tur #30  08.04. Udnes - Badstudalen - Hvamsåsen - Jagastadfjellet
Tur #31  09.04. Neskollen - Hvamsetertjernet rundt - Hvamsåsen div.
Tur #32  11.04. Henniskogen - Holtfjellet - Røverskansen - Putten - Tangen
Tur #33  13.04. Vormsund - Golfbanerunden - Kirkeruinene - Elvemøtet
Tur #34  14.04. Tesiåsen - Eventyrskolen - Kulmoen
Tur #35  16.04. Funnefoss - Oppåker - Hebergåsen - Bjertnes
Tur #36  18.04. Ingeborgrud - Skårerberget - Bårhaugskogen
Tur #37  20.04. Husås - Dysttjennet - Berte Brenna - Ovnsberget
Tur #38  22.04. Liagrenda - Fløyta - Jensberget - Fjølungen - Gåsva
Tur #39  24.04. Ihlangsvangen - Steinsjøen - Ursknappen - Utsjøgruva
Tur #40  26.06. Fyrivangen  Grindervangen Vesle Garsjøen - Kvernhaugen
Tur #41  29.06. Vøyen Sag - Skjersjøen - Grindervangen - Råkalidammen
Tur #42  01.05. Inngjerdinga - Vøyenhøgda-Lindberget
Tur #43  03.05. Kårstad - Jonsrudberget - Vardehøgda - Ellingsjøen
Tur #44  05.05. Ellingsjøen - Speiderhytta - Grovlia - Langmyra
Tur #45  06:05. Kampåa - Børjehøgda - Vika
Tur #46  07.05. Vika - Lågsjøen - Skianlegget - Børjehøgda
Tur #47  09.05. Egilrunden Fenstad - Grasåsen
Tur #48  12.05. Vika - Grasåsen - Frilset - Frilsetvangen
Tur #49  16.05. Låveggåsen - Brårud
Tur #50  19.05. Langtangen Vorma - Høgmyra - Vålerbråten - Nordhagen
Tur #51  21.05. Vestre Fenstad - Otterstuarunden - Slakteplassen - Høybråten
Tur #52  23.05. Bårstadkampen - Vardehøgda - Kopperudtoppen - Hasleråsen - Sandåker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar